آمریکا احتمالا ناو هواپیمابر در شبه جزیره کره مستقر می‌کند

کد خبر: 481017

خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا استقرار یک فروند ناو هواپیمابر در شبه جزیره کره را طی ماه آینده مورد بررسی قرار می‌دهد.

تسنیم: در حالی که خبرگزاری یونهاپ از احتمال استقرار یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا در آبهای شبه‌جزیره کره خبر داده است، نیروهای آمریکایی مستقر در کره از این مساله ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.
یونهاپ افزود: این احتمال وجود دارد که ناو هواپیمابر آمریکایی به تمرین مشترک دریایی آمریکا و کره جنوبی ملحق شود تا پیام هشداری را برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ارسال کند.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته است: پیونگ یانگ آزمایش بمب هیدروژنی را به عنوان یک اقدام دفاعی در برابر تهدید جنگ اتمی آمریکا انجام داده و این حق را دارد که بدون آنکه مورد انتقاد قرار گیرد، این اقدام را انجام دهد.
چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی موجب نگرانی و خشم آمریکا و چین شده است. البته کارشناسان تسلیحاتی دولت آمریکا نسبت به آزمایش کره شمالی شک و تردید دارند و بر این باورند که آزمایش انجام گرفته در این کشور، بمب هیدروژنی نبوده است.
آمریکا اعلام کرده است که هیچ نوع سلاح هسته‌ای در کره جنوبی مستقر نکرده است، ولی در حال رایزنی با سئول است تا تسلیحات راهبردی را در شبه جزیره کره مستقر نماید.
آمریکا امروز یکشنبه یک فروند هواپیمای بمب افکن بی 52 را بر فراز کره جنوبی به پرواز درآورده است. این نخستین واکنش آمریکا به آزمایش هسته‌ای هفته گذشته کره شمالی به‌شمار می‌رود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها