علت برکناری معاون استاندار تهران حادثه سفارت عربستان بود

کد خبر: 481277

وزارت کشور اعلام کرد که دستور برکناری معاون سابق امنیتی استانداری تهران پس از احراز قصور در حادثه سفارت عربستان صادر شد.

مهر: در پی مصاحبه صفرعلی براتلو معاون سابق امنیتی استانداری تهران در توضیح علت برکناری‌اش، وزارت کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:
نظر به انتشار مصاحبه منسوب به معاون سابق امنیتی استانداری تهران در برخی رسانه ها و سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص نکات طرح شده در این مصاحبه، موارد ذیل جهت رفع ابهام های احتمالی به استحضار ملت شریف و ارباب محترم جراید می رسد؛
۱- تغییر مدیران بر اساس ارزیابی مستمر عملکردها از بدیهیات مدیریت اداری است و ارتقاء روند ارائه خدمات، منوط و موکول به آن است.
۲- علل و دلایل شکل گیری حادثه تعرض به سفارت عربستان در تهران که از سوی مقامات ارشد نظام و همه دستگاه های کشور در قوای سه گانه مورد نکوهش و ملامت قرار گرفته است، در حال بررسی دقیق است لکن با توجه به اهمیت حادثه، وزارت کشور به عنوان مرجع بررسی آن از اغماض و چشم پوشی در خصوص کوچکترین موارد قصور و یا تقصیر مؤثر در بروز این حادثه معذور است.
۳- اعلام قصور در بروز حادثه تعرض به سفارت عربستان به عنوان دلیل برکناری معاون سابق امنیتی استانداری تهران از سوی قائم مقام و سخنگوی محترم وزارت کشور نه به معنای انحصار موارد قصور در بروز این حادثه به عملکرد معاون سابق امنیتی استانداری تهران و نه به معنای توضیح تنها دلیل تغییر این مسؤول سابق استانداری تهران می باشد و قبلاً نیز در موارد دیگری از طریق استاندار محترم تهران، تذکرات لازم به وی داده شده است.
۴- برابر بررسی های اولیه، مراتب بروز قصور از سوی معاون سابق امنیتی استانداری تهران برای مسؤولین ذیربط وزارت کشور احراز و با توجه به موضوعیت سرعت عمل در تصمیم گیری، دستور تعویض معاون ذیربط استانداری تهران صادر شده است. بدیهی است تشخیص قصور و یا تقصیر در انجام وظیفه قانونی خارج از صلاحیت مدیر برکنار شده می باشد.
۵- سایر اظهارات این مقام برکنار شده استانداری تهران از قبیل ادعای وجود مجموعه های خاص در دولت و یا وزارت کشور و توصیف آن با عناوین «انحرافی» و امثال ذلک که در جای خود قابل پیگیری است، در شرایط خطیر کنونی و در سال «همدلی و همزبانی» غیر قابل قبول و البته خارج از سطح اداری نامبرده است.
۶- انتساب پی در پی دروغ به سخنگوی محترم وزارت کشور، علاوه بر اینکه عملی خلاف شرع و قانون و از مصادیق ایراد اتهام به یکی از مقامات ارشد است، موضوع خلاف واقع دیگری است که متأسفانه در مصاحبه منسوب به معاون سابق استانداری تهران منتشر شده و رسماً از سوی وزارت کشور تکذیب می گردد.
بنابراین و بر اساس موارد فوق الذکر، علت برکناری نامبرده همان است که قائم مقام و سخنگوی محترم وزارت کشور در برنامه زنده تلویزیونی در پاسخ به سؤال مجری محترم اعلام نموده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها