انصارالله یمن: مذاکر‌ه در سایه ادامه جنگ بی‌نتیجه است

کد خبر: 481367

سخنگوی انصارالله اعلام کرد که سفر فرستاده سازمان ملل به یمن بنا به درخواست طرف‌های ملی در صنعاء صورت گرفت.

ایسنا: محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار با بیان این مطلب گفت: هدف از این درخواست این بود که به او ابلاغ شود که دیگر هیچ نتیجه‌ای در هیچ مذاکره‌ای در هیچ جا حاصل نخواهد شد.
وی افزود: ما معتقدیم که به ویژه پس از مذاکرات اخیر در سوئیس، دیدگاه‌ ما در حال حاضر برای سازمان ملل به نحو گسترده‌ای آشکار شده است.
وی تصریح کرد: مساله اصلی در حال حاضر توقف جنگ است. دیدگاه کنونی گروه‌های ملی در قبال مذاکرات آتی این است که حملات و محاصره قبل از هر مذاکره‌ای متوقف شود.
محمد عبدالسلام گفت: اگر حملات متوقف نشود و محاصره پایان نیابد، هر گونه مذاکره‌ای ضعیف خواهد بود، حال سازمان ملل و جامعه بین‌الملل هر وعده‌ای بدهند.
وی درخصوص دور پیشین مذاکرات در سوئیس گفت: هیات صنعاء بنا به وعده‌های بسیاری مبنی بر این که جنگ متوقف خواهد شد، به این مذاکرات رفت. اما در عالم واقع، در سه روز نخست با نقض‌های اندکی جنگ متوقف شد، اما در روز چهارم نقض‌ها بسیار گسترده بود و مذاکرات در سایه ادامه جنگ مذاکراتی کأن لم یکن است.
روزنامه الاخبار گزارش داد که اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل دیدارهایی با جنبش انصارالله و حزب کنگره مردمی سراسری داشت.
نتایج این دیدارها اعلام نشد و اطلاعات حکایت از این دارد که زمان احتمالی دور دوم مذاکرات هنوز مطرح نیست و تا زمان تفاهم بر سر زمانی دیگر و دستورکارهای جدید این امر به تعویق افتاده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها