تحرکات ۴۰دقیقه‌ای ناو آمریکا را تحت کنترل صددرصدی قرار دادیم

کد خبر: 482014

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آقای ظریف از مقامات آمریکایی خواسته است که در قبال تعرض به آبهای سرزمینی ایران عذرخواهی کنند، گفت: متأسفانه پس از توقیف شناورهای آمریکایی ناو هواپیمابر این کشور به‌مدت ۴۰ دقیقه اقدامات تحریک‌آمیز داشت.

تسنیم: دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توقیف دو شناور رزمی آمریکایی در آبهای سرزمینی ایران توسط نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه، تسلط کاملی بر همه آبهای منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز دارد.
وی افزود: حرکت شناورها در آبهای سرزمینی کشور طبق قوانین بین‌الملل باید بی‌ضرر باشد ولی مسلماً حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس هیچ‌گاه بی‌ضرر نبوده و ما تلقی حضور بی‌ضرر از آنها را نداریم و بر همین اساس حضور دو شناور آنها که 10 تفنگدار از جمله 9 مرد و یک زن در آن بودند در 3 مایلی آب‌های سرزمینی جزیره فارسی را مشاهده کردیم و بلافاصله به‌خاطر عدم‌حرفه‌ای عمل کردن آنها توسط رزمندگان در دریا توقیف شدند و آنها را به جزیره فارسی منتقل کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آنها در مقابل اخطارهای سپاه مقاومت زیادی از خود نشان ندادند، اضافه کرد: متأسفانه ما شاهد بودیم که ناو هواپیمابر آمریکا به‌مدت 40 دقیقه رفتارهای غیرحرفه‌ای از خود نشان دادند و تحرکات هوایی و شناوری را در منطقه از خود نشان دادند که این نشانگر عدم‌تعهد آنها در تأمین امنیت منطقه است.
دریادار فدوی خاطرنشان کرد: تحرکات 40دقیقه‌ای ناو هواپیمابر آمریکا با اقدامات به‌موقع ما تحت کنترل صددرصدی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: از همان اوایل کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار شد و با آقای ظریف در همان دقایق ابتدایی رویداد در تماس بودیم. مشخص بود که آقای کری با آقای ظریف تماس گرفته و درخواست آزادی را از ایران داشته‌اند که آقای ظریف نیز موضع‌گیری محکمی داشته و گفته‌اند "آنها وارد حریم آبهای سرزمینی ما شده‌اند و شما باید معذرت‌خواهی کنید" و این روند انجام شده و طول زیادی نخواهد کشید.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تأکید کرد: نیروی دریایی سپاه به‌محض دریافت دستور از سلسله مراتب خود اقدام به انجام تکلیف خواهد کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها