برگزاری اجلاس امنیت هسته‌ای مداخله در کار آژانس اتمی است

کد خبر: 482121

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اعلام عدم مشارکت مسکو در اجلاس امنیت هسته‌ای سال 2016 میلادی، برگزاری این اجلاس را مداخله در فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواند.

فارس: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، نقش اصلی در هماهنگی تلاش‌ها در زمینه امنیت هسته‌ای باید توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایفا شود و هرگونه مداخله در فعالیت سازمان‌های بین‌المللی غیرقابل قبول است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: مسکو معتقد است که ایجاد چنین رویه‌ای برای مداخله در فعالیت و عملکرد سازمان‌های بین‌المللی و گنجاندن آن ذیل اقدامات دموکراتیک، اقدامی غیرقابل پذیرش است.
وی افزود: سازمان دهندگان این اجلاس در سال 2016 از طریق پیشنهاد برای در نظرگرفتن نوعی مجازات برای آژانس بین‌المللی، ابتکارعملی جهانی مبارزه با تروریسم هسته‌ای و نیز سازمان ملل، و سازمان شراکت جهانی، مفاهیم اصلی و کلیدی این رویداد بین‌المللی را کاملا تغییر داده‌اند.
زاخارووا ادامه داد: به طور مشخص، این پیشنهادات، صرف نظر از جایگاه رسمی آنها، تلاشی است برای نسبت دادن ایده‌های تعداد محدودی از کشورها به سازمان‌های بین‌المللی مذکور از طریق پیشبرد تصمیم‌سازی‌های سیاسی با حیله و نیرنگ.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: به همین دلیل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم به عدم مشارکت مسکو در تدارکات اجلاس سال 2016 گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تمامی متخصصان این سازمان را برای ایفای نقش اصلی رد تلاش‌های جامعه بین‌المللی در برقراری امنیت هسته‌ای در دنیای امروز به رسمیت می‌شناسیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها