حمله انتحاری به کنسولگری پاکستان در جلال آباد

کد خبر: 482148

یک عامل انتحاری خود را نزدیک کنسولگری پاکستان در شهر جلال‌ آباد منفجر کرد.

مهر: به نقل از «خامه پرس»، «عطاءالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار گفت: این حمله انتحاری در نزدیکی کنسولگری پاکستان در شهر جلال‌آباد زمانی رخ داد که یک عامل انتحاری خود را نزدیک کنسولگری پاکستان منفجر کرد. پس از این حمله مهاجمان مسلح نیز به نیروهای امنیتی حمله کردند.
در اثر این حمله انتحاری ۵ پلیس امنیتی افغان کشته شدند و ۱۱ نفر از عابران نیز زخمی شدند. طبق گزارش ۵ نفر مهاجم مسلح قصد داخل شدن به کنسولگری را داشتند که با نیروهای امنیتی درگیر شدند و ۵ تن از نیروهای امنیتی در این حادثه تروریستی کشته شدند. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را قبول نکرده است. طبق آخرین اخبار منتشر شده هیچ یک از کارمندان کنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد در این حادثه صدمه ای ندیده است.
احتمال می رود این حملات تروریستی در واکنش به مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان انجام گرفته باشد چون بعضی از رهبران طالبان در افغانستان مخالف مذاکرات صلح در افغانستان به میزبانی اسلام آباد هستند.
لازم به ذکر است مهاجمان مسلح ناشناس به کنسولگری هند در «مزار شریف» افغانستان حمله بردند اما در این حمله به هیچ یک از کارمندان کنسولگری هند صدمه ای وارد نشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها