کومور روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد

کد خبر: 482746

مجمع الجزایر کومور در واکنشی دیرهنگام و سوال برانگیز به تنش های بین ایران و عربستان، از قطع کامل مناسبات دیپلماتیک خود با ایران خبر داد.

مهر: به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشور کوچک کومور در حاشیه اقیانوس هند اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود با ایران را به طور کامل قطع کرده است.
وزارت خارجه این کشور که از همپیمانان عربستان سعودی به شمار می رود، پس از گذشت دو هفته از بالاگرفتن تنش های سیاسی بین تهران و ریاض حمایت خود را از سعودی ها اعلام کرد.
در بیانیه ای که در این رابطه منتشر شد، وزارت خارجه کومور مدعی مداخله ایران در امور داخلی عربستان شده است. این در حالی است که اعدام شیخ شهید «باقر النمر» روحانی شیعی توسط رژیم آل سعود در روز دوم ژانویه، اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت.
در پی انتقادهای بین المللی، سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد نیز از سوی افراد خودسر مورد حمله قرار گرفت.
با وجود محکومیت این حمله از سوی ایران، عربستان آن را بهانه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران قرار داد و سایر کشورهای عربی را نیز تشویق کرد با پیروی از ریاض، روابط با ایران را متوقف کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها