آمریکا برای اقدام نظامی در لیبی آماده می‌شود

کد خبر: 485011

آمریکا و همپیمانان این کشور در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، پروازهای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در لیبی را افزایش داده‌اند و آماده حملات هوایی احتمالی در این کشور می‌شوند.

خبرگزاری فارس: به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سیاستگذاران، فرماندهان و مقامات اطلاعاتی آمریکا هفته جاری اعلام کرد، آمریکا و همپیمانان این کشور که نگران افزایش تهدید داعش در لیبی هستند، در حال افزایش پروازهای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در این کشور هستند و برای حملات احتمالی هوایی و حملات کماندوها در این کشور آماده می‌شوند.
«جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه (دیروز) اعلام کرد، در حالیکه هنوز هیچ تصمیمی درباره زمان گسترش اقدامات آمریکا و همپیمانانش علیه داعش در لیبی به صورت رسمی نهایی نشده است، اما مقامات دولت آمریکا اشاره کردند که احتمالاً این حمله خیلی زود خواهد بود.
دانفورد ضمن تأکید بر اینکه این تصمیم احتمالاً ظرف چندین هفته و نه چندین ساعت اتخاذ خواهد شد، گفت: «منصفانه است که بگوییم ما به دنبال اقدام نظامی قاطعانه علیه داعش به همراه یک فرایند سیاسی هستیم. رئیس‌جمهور به وضوح اعلام کرده است که ما مجوز استفاده از نیروی نظامی را داریم».
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش کرد، تیم‌های عملیات ویژه آمریکا و انگلیس چندین ماه است که مأموریت‌های شناسایی در لیبی برای شناسایی سرکردگان گروههای تکفیری و تعیین شبکه‌های آنها انجام می‌دهند.
فرماندهان اطلاعاتی آمریکا می‌گویند، در هفته‌های اخیر، فرماندهان نظامی هشدارهای خود درباره تهدیدات داعش در لیبی را افزایش داده‌اند. مقامات غربی معتقدند که این گروه در حال حاضر حدود ۳ هزار پیکارجو دارد. نیروهای داعش هر هفته به لیبی وارد می‌شوند زیرا سفر به عراق و سوریه با تشدید فضای امنیتی در مرز ترکیه و سوریه، برایشان سخت‌تر شده است.
دانفور می‌گوید که آمریکا، فرانسه، ایتالیا و انگلیس به دنبال راههایی برای متوقف کردن هر چه سریعتر رشد قدرت تکفیری‌های داعش در لیبی قبل از گسترش این تکفیری‌ها در سراسر شمال آفریقا می‌باشند.
وی همچنین تأکید کرد که حائز اهمیت است که بین داعش در لیبی و دیگر گروههای تکفیری در قاره آفریقا یک حائل به وجود آورند و در عین حال توانمندی ارتش‌ کشورهای آفریقایی و دولت این کشورها برای مبارزه با این گروههای تکفیری را تقویت کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها