اگر خواستند زیر برجام بزنند باید این برنامه را خاتمه دهیم

کد خبر: 485034

رئیس خانه احزاب گفت: پایبندی ما در موضوع برجام باید تا زمانی باشد که آمریکا و دیگر کشورهای دخیل در این زمینه به تعهدات خود پایبند هستند.

خبرگزاری تسنیم: حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب، درباره اجرایی شدن برجام و میزان پایبندی مقامات آمریکایی به اجرای این توافق، گفت: رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک حاصل یک کار سنگین و از بزرگ‌ترین پروژه‌های دیپلماتیک در سراسر دنیا بود که به‌ مثابه ماراتن 12 سال به طول انجامید.
وی افزود: با این وجود تاکنون جمهوری اسلامی ایران تعهدات خود در قبال برجام را به اجرا در آورده، اما از انجام تعهدات آمریکا هنوز آن چنان خبری نیست.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مواضع متناقض آمریکایی‌ها، خاطرنشان کرد: آنها صراحتا اعلام کردند که تحریم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای حل شده، اما ممکن است تحریم‌های مربوط به سایر حوزه‌ها را عملی کنند؛ وجود چنین مسائلی نشان می‌دهد مواضع خصمانه آمریکا علیه ملت ایران هنوز پایان نیافته و همچنان ادامه دارد.
غفوری‌فرد تأکید کرد: در مقابل این رویکرد خصمانه دولت آمریکا، باید هوشیار و گوش به‌ زنگ باشیم تا اگر آنها به تمام تعهدات خود عمل کردند ما نیز تعهدات خود را انجام دهیم و برجام ادامه پیدا کند، اما اگر آنها خواستند زیر برجام بزنند طبیعی است که باید این برنامه خاتمه یابد.
وی در پایان گفت: پایبندی ما در موضوع برجام باید تا زمانی باشد که آمریکا و دیگر کشورهای دخیل در این زمینه به تعهدات خود پایبند هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها