شاه اردن از سرکوب داعش استقبال می‌کند

کد خبر: 485356

سیاستمدار اردنی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها حوادث جهان عرب را کارگردانی می‌کنند، گفت: رژیم صهیونیستی از قدرت بازدارندگی مقاومت به شدت هراس دارد.

خبرگزاری فارس: «عبد الإله خریس»، رئیس کمیته فلسطین در حزب جنبش مردمی استان إربد در اردن اظهار داشت: همه گروه‌های شبه نظامی که در سوریه جنگ می‌کنند اعم از تندروها و میانه روهای آن ساخته دست آمریکا و اسرائیل هستند و عربستان، قطر و ترکیه از آنها حمایت می کنند.
وی افزود: شایعات درباره هراس اسرائیل از انتقال داعش به سرزمین‌های اشغالی در پی شکست‌های پی در پی آن در سوریه و عراق تنها برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌هاست، چون هر آنچه در جهان عرب روی می‌دهد به طور کامل ساخته دست صهیونیست‌هاست.
سیاستمدار اردنی گفت: همه ما «برنارد هنری لیوی»، مرد صهیونیستی که پدر خوانده همه حوادث جهان عرب و انقلاب‌های پیاپی در این منطقه را به یاد داریم بنابراین هر آنچه در این منطقه جریان دارد در راستای منافع اسرائیل است.
وی افزود: تداوم جنگ در سوریه، عراق، یمن و لیبی نیز به نفع اسرائیل است چون هدف از نابودی این کشورها و توان و ظرفین نظامی و اقتصادی و زیربناهای آنها فراهم کردن موقعیت برای اجرای نقشه اسرائیل و آن هم تشکیل کشوری یهودی و آواره ساختن بقایای فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی است.
خریس گفت: کشورهای جنگ زده در منطقه آنهایی هستند که پرچم اسرائیل در خاک آن برافراشته نشده و زیر بار صلح خفت‌بار با رژیم صهیونیستی نرفته‌اند ازجمله سوریه که مخالف صلح با اسرائیل و به تعبیر بهتر مخالف تسلیم شدن در برابر شروط صهیونیست‌هاست.
سیاستمدار اردنی با اشاره به اذعان اسرائیل به ناتوانی در برابر مقاومت گفت: مقاومت دیگر مثل سابق و بخصوص اوایل جنگ 2006 نیست، امروز مقاومت با مشارکت در دفاع از سوریه از تجربیات بالای نظامی برخوردار است و همین قضیه موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.
خریس تاکید کرد: مقاومت در لبنان و فلسطین سامانه موشکی در اختیار دارد که می‌تواند عمق رژیم صهیونیستی را هدف گرفته و به تل آویو، حیفا، یافت و ما بعد آن اصابت کند، همان گونه که سید حسن نصرالله سید و سالار مقاومت و صاحب «الوعد الصادق» «وعده درست» آن را تایید کرده است.
سیاستمدار اردنی گفت: دشمن صهیونیستی از طریق کانال‌های تلویزیونی خود و بخصوص کانال 2 و 10 این رژیم از دسترسی مقاومت لبنان به سامانه موشکی بسیار پیشرفته و موشک‌های دریایی که می‌تواند به هر هدف دریایی دشمن اصابت کند، ابراز نگرانی عمیق می‌کند.
وی با اشاره به توان موشکی قابل ملاحظه مقاومت فلسطین نیز گفت: رژیم صهیونیستی امروز از هر گونه اقدام مقاومت لبنان به نمایندگی حزب الله برای گشودن هر گونه نبرد در سایه انتفاضه چاقو در فلسطین اشغالی هراس دارد.
خریس گفت: امروز رژیم صهیونیستی تحت فشار مقاومت لبنان و فلسطین است و به هیچ شکلی قادر به دفع آنها نیست و هر گونه رویارویی با مقاومت با پیامدهای بسیار وخیمی برای این رژیم خواهد داشت.
سیاستمدار اردنی با اشاره به استقبال جدی کشورش از همکاری روسیه و آمریکا در مبارزه با داعش گفت: این جدیت عبدالله دوم شاه اردن، ضربه‌ای پیش دستانه به داعش است و آن هم به پیشروی و پیروزی‌های پی در پی ارتش سوریه بخصوص در جبهه جنوبی این کشور بازمی‌گردد.
وی با تاکید بر هراس نظام امان از فرار عناصر مسلح جنوب سوریه به خاک اردن، گفت: به همین دلیل است که می‌گوییم اردن برای همکاری بین آمریکا و روسیه در مبارزه با تروریسم هیجان و شور و اشتیاق نشان می‌دهد.
خریس گفت: امروز هدف اصلی شاه اردن این است که به هر شکلی با نفوذ تروریست‌ها به کشورش مقابله کند و بخش اعظم ملت اردن هم حامی رهبری این کشور در این زمینه هستند و هر گزینه‌ای که اردن برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت کشور اتخاذ کند، از اولویت‌های رهبری اردن است.
سیاستمدار اردنی درباره درخواست برای حذف عضویت عربستان از شورای حقوق بشر گفت: عربستان با نقض حقوق بشر در عربستان آزادی‌های عمومی را به غل و زنجیر کشیده است و هیچ آزادی در مطبوعات و انتشارات این کشور وجود ندارد.
وی افزود: اردن با بمباران ملت یمن مرتکب جرایم غیرانسانی شده چرا که بیش‌تر قربانیان این حملات افراد بی گناه هستند، بنابراین عربستان مستحق عقاب است و باید دادگاهی بین المللی برای محاکمه همه آنهایی که رسوم و معیارهای بین المللی را نقض می کنند تشکیل شود، بنابراین حذف عضویت عربستان از شورای حقوق بشر لازم شمرده می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها