دمشق: آنکارا به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد

کد خبر: 487092

کاردار موقت سوریه در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به دبیرکل این سازمان اعلام کرد که آنکارا همچنان به حمایتهای خود از تروریسم ادامه می دهد.

دمشق: آنکارا به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد
دمشق: آنکارا به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد
تسنیم:

العهد نوشت «منذر منذر» کاردار موقت سوریه در سازمان ملل متحد گفت که نیروهای ترکیه از مرزهای شمالی سوریه عبور کرده و حفر خندق و احداث دیوارهای سیمانی را آغاز کرده اند.

وی در نامه‌ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت که نیروهای ترکیه در دسامبر گذشته نیز از مرزهای خود وارد روستاهای دیر غصن، البستان، شهرهای ابوراسین و الدرباسیه در سوریه شدند و در این مناطق اقدام به ساخت و ساز کردند.
منذر افزود که نیروهای ترکیه در اطراف شهر "حارم" در شمال ادلب خندقی به عرض 4 متر و عمق 8 متر ایجاد کرده اند. این نیروها همچنین در شهر رأس العین و حومه آن دیواری به ارتفاع 6 متر احداث کرده اند.
نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین گفت که دولت ترکیه کمکهای مختلف نظامی، فنی و مالی خود را به گروه تروریستی ترکمان سوریه تقدیم می کند و نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور به صورت دروه ای از پادگانهای این گروه بازدید می کنند.
وی تاکید کرد که آنکارا از تروریستهای خارجی حمایت و شرایط عبور آنها به سوریه را تسهیل می‌کند و آنها را در پادگانهای آموزشی در خاک این کشور که تروریستها در آن آموزش می بینند، اسکان می‌دهد.
کاردار سوریه در سازمان ملل همچنین خواستار توقف فوری همه اقدامات تجاوزکارانه ترکیه با هدف ضربه زدن به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور شد.
وی به نمایندگی از دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست که مسئولیت‌های خود را در قبال تجاوزهای ترکیه به دوش گرفته و از این اقدامات تجاوزکارانه جلوگیری کند.
منذر تاکید کرد که حق ترکیه در اتخاذ اقداماتی به منظور حمایت از تمامیت ارضی و جبران خسارت‌های ناشی از اقدامات ترکیه محفوظ است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها