مادورو: امپریالیسم با دیپلماسی و لبخند به جنگ ما آمده‌است

کد خبر: 487406

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از رئیس‌جمهور ونزوئلا نوشت: اجازه نخواهیم داد که امپریالیسم جنبش‌های ترقی‌خواه منطقه آمریکای لاتین را از بین ببرد.

خبرگزاری فارس: در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و ریاست حزب حاکم جنبش سوسیالیست متحد این کشور روز گذشته در سومین اجلاس فوق‌العاده این حزب، اعلام کرد: سرخ پوشان باید در تعاریف راهبردی خود، طغیان در سطح ملی و قاره‌ای را نیز بگنجانند تا بدین طریق از جنبش‌های ترقی‌خواه آمریکای لاتین در برابر جنگی که امپریالیسم آغاز کرده است، دفاع کنند.
وی افزود: من با برخی رهبرهای منطقه در این رابطه گفت‌و‌گو کرده‌ام؛ ما اجازه نمی‌دهیم که امپریالیسم با جنگ غیر مرسومی که در پشت لبخندهای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور پنهان کرده است، جنبش‌های ترقی‌خواه و انقلابی آمریکای لاتین را از بین ببرد؛ ما باید طغیان را نیز به تعاریف راهبردی خود اضافه کنیم.
«مادورو» همچنین تصریح کرد: انرژی حیاتی یک انقلاب از طغیان مداوم آن در برابر سلطه‌گران نشأت می‌گیرد.
رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه خاطرنشان کرد: امپریالیسم شیوه‌های جدیدی را جایگزین راهبرد قدیمی خود یعنی کودتا کرده است؛ راهبرد فعلی امپریالیسم لبخند و دیپلماسی است اما در پشت پرده به حمایت مالی از مبارزه علیه رهبران ترقی‌خواه می‌پردازد و از برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده برای از بین بردن دولت‌های آنان پشتیبانی می‌کند.
ریاست جزب جنبش سوسیالیست متحد ونزوئلا همگان را به آگاهی در برابر شیوه‌های جدید جنگ روانی آمریکا فراخواند و عنوان کرد: من اطمینان دارم که مردم آمریکای لاتین از فرهنگ سیاسی بالایی برخوردار هستند و اجازه نخواهند داد که این تهدید جدید رشد کند.
دادگاه عالی ونزوئلا تنها داور برای حل کشمکش‌های داخلی است
«نیکلاس مادورو» روز گذشته در مراسم آغاز سال جدید قضایی در ونزوئلا نیز حضور یافت و اعلام کرد: دادگاه عالی ونزوئلا تنها داور برای حل کشمکش‌های داخلی در این کشور است.
وی همچنین از تلاش‌های صورت گرفته در راستای تشکیل سیستم قضایی مستقل به معنای واقعی، قدردانی کرد.
رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه ضمن ابراز تأسف از عدم حضور «هنری راموس آلوپ» رئیس مجلس این کشور در مراسم آغاز سال جدید قضایی، عنوان کرد: اگر «راموس آلوپ» در این مراسم شرکت می‌کرد، متوجه می‌شد که ونزوئلا از دنیایی که اپوزیسیون برای خود ساخته است، بسیار وسیع‌تر می‌باشد.
از سوی دیگر رئیس مجلس ونزوئلا نیز با تأکید مجدد بر عدم استقلال دادگاه عالی این کشور، اعلام کرد: قوه قضاییه ونزوئلا در حال حاضر در خدمت «مادورو» است و اگر این افراد گمان می‌کنند با اقدامات خود می‌توانند مجلس ونزوئلا را مرعوب سازند، سخت در اشتباه هستند.
«گلادیس گوتییرز» رئیس دادگاه عالی ونزوئلا نیز در این مراسم عنوان کرد: قوه قضاییه ونزوئلا در سال 2015 با اتخاذ برخی تصمیمات بر مبنای قانون اساسی کشور، وجود صلح در جامعه ونزوئلایی را تضمین کرده است.
در این مراسم که در ابتدای هر سال میلادی برگزار می‌شود، قضات، وزرای کابینه و اعضای نیروی مسلح بولیواری نیز حضور داشتند.
در 11 ژانویه (21 دی) دادگاه عالی ونزوئلا اعلام کرد که تصمیمات مجلس این کشور از اعتبار ساقط است؛ این تصمیم دادگاه عالی ونزوئلا پس از آن اتخاذ شد که با وجود اعلام ممنوعیت از سوی این دادگاه برای حضور 3 تن از نمایندگان متخلف اپوزیسیون در مجلس این کشور، نمایندگان مذکور به دستور رئیس مجلس در محل پارلمان حضور یافتند و سوگند یاد کردند.
اپوزیسیون ونزوئلا به ایجاد راهبردی برای عزل «مادورو» اصرار دارد
از سوی دیگر «هنری راموس آلوپ» رئیس مجلس ونزوئلا نیز روز گذشته طی یک نشست خبری با حضور خبرنگاران خارجی اعلام کرد: اپوزیسیون ونزوئلا به زودی راهبرد جدیدی را به کار خواهد گرفت تا بدین طریق رئیس‌جمهور این کشور را هرچه سریع‌تر از سمت خود برکنار کند.
وی افزود: خلاف مسئولیت‌پذیری است که ما به «مادورو» اجازه دهیم دوران ریاست جمهوری خود را به پایان برساند؛ کسی به من گفت که اجازه دهید دولت ونزوئلا در روغن داغ خود تا انتها بسوزد اما من مخالف این امر هستم چراکه این خلاف مسئولیت‌پذیری است.
«راموس آلوپ» دوران ریاست جمهوری «مادورو» را به بیماری تشبیه کرد که نیاز به درمان فوری دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم که خروج «مادورو» از قدرت 3 سال طول بکشد.
رئیس مجلس ونزوئلا همچنین تصریح کرد: اگر «مادورو» تا سال 2019 رئیس‌جمهور ونزوئلا باشد، در نهایت یک گورستان را به جانشین خود تحویل خواهد داد.
وی روز سه‌شنبه نیز اعلام کرده بود: با توجه به بحران اقتصادی که ونزوئلا را در بر گرفته، بسیار دشوار است که «مادورو» دوران 6 ساله ریاست جمهوری خود را به پایان برساند.
در 15 ژانویه (25 دی) رئیس‌جمهور ونزوئلا برای مقابله با بحران اقتصادی حال حاضر در این کشور آمریکای جنوبی، به مدت 60 روز در ونزوئلا وضعیت فوق‌العاده اقتصادی اعلام کرد اما این تصمیم از سوی مجلس این کشور رد شد.
روز پنجشنبه نیز «انریکه کاپریلس» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و کاندیدای مغلوب در انتخابات پیشین ریاست جمهوری این کشور پیشنهاد برگزاری یک همه‌پرسی جهت خروج «مادورو» از قدرت در ونزوئلا را مطرح کرد.
«هنری راموس آلوپ» رئیس مجلس ونزوئلا در اولین سخنرانی خود در این جایگاه اعلام کرد: اپوزیسیون در تلاش است تا طی یک مهلت 6 ماهه رئیس‌جمهور این کشور را از سمت خود برکنار کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها