در انتخابات برای اثبات خودمان، دیگران را نفی نکنیم

کد خبر: 487513

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه یکی از مسائل مهم هنگام انتخابات تخریب شخصیت‌ها به ویژه عدم رعایت اخلاق است، بیان کرد:‌ نباید برای اثبات خود دیگران را نفی کرد؛ در حالی که در چند سال اخیر شاهد رفتارهای مخرب از سوی گروه‌ها و جناح‌ها هستیم.

خبرگزاری ایسنا: بیژن نوباوه با بیان این که متاسفانه در آستانه برگزاری انتخابات حتی در سراسر دنیا با مساله تخریب شخصیت افراد مواجه هستیم گفت: این در حالی است که افراد، هم باید اخلاق درونی و هم قانون ناظر به چنین رفتارهایی را مد نظر داشته باشند.
وی افزود:‌ فکر می‌کنم جامعه ما، جامعه با اخلاقی است و اسلام همچنین ظرفیتی را دارد که ما برای اثبات خودمان، دیگران را نفی نکنیم و اگر خودمان ارزش و قابلیتی داریم آن را معرفی کنیم؛ البته در چند سال اخیر شاهد این رفتارها و تخریب‌ها از سوی برخی گروه‌ها، افراد و جناح‌ها هستیم.
این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر این که رفتارهای مخرب صرفا با نصیحت اصلاح نمی‌شود اظهار کرد: به نظر می‌رسد در چنین مواردی باید قانون وجود داشته باشد؛ همان طور که در سایر کشورها چنین است و اگر هم کسی نسبت به دیگری حساسیت دارد باید در بحث‌های منطقی، علمی و مناظره‌ها به منصه ظهور برساند تا مردم قضاوت کنند و فرصت برابر برابری همه وجود داشته باشد که بتوانند از عملکرد و مواضع خودشان دفاع کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه بیان کرد:‌ معتقدم غیر از روش منطقی و رعایت قانون اگر هر روش دیگری را به کار گیریم تا حریف را از میدان خارج کنیم قطعا روش غیر اخلاقی و غیر قانونی است؛ چه بسا اتهاماتی که به افراد وارد می‌شود قابل اصلاح هم نباشد.
نوباوه با اشاره به این که گسترش فضای مجازی وجود چنین رفتارها و وارد کردن اتهامات به افراد را به راحتی امکان پذیر کرده است، گفت: گاهی اوقات می‌بینیم تصویر یک فرد که برای 50 سال پیش است را به عنوان تخریب آن شخص چاپ کرده‌اند. در حالی که وضعیت حال باید مد نظر باشد. نمی‌توان خدماتی را که در طول سالها یک فرد انجام داده نادیده گرفت و به خاطر یک عکس او را تخریب کرد.
این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد:‌ بنابراین یکی از مسائل مهمی که در تخریب شخصیت‌ها وجود دارد عدم رعایت اخلاق و ضعف فرد تخریب کننده است.
وی درباره‌ی این که آیا قوانینی در این خصوص وجود دارد یا خیر؟ گفت: قوانینی که اکنون وجود دارد به خوبی اجرا نمی‌شود و در فضای مجازی به شکل ناجوانمردانه به تخریب اقدام می‌کنند و تا فرد بخواهد ثابت کند که اشتباه بوده، شخصیتش زیر سوال می‌رود.
نوباوه در پایان تاکید کرد:‌ بنابراین قانونی که وجود دارد باید تقویت شود زیرا با توجه به گسترش فضای مجازی اتهامات به سرعت می‌تواند منتشر شود و تا بخواهند آنها را رفع کنند زمان زیادی طول می‌کشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها