«عدن» جولانگاه داعش، القاعده و کشورهای متجاوز

کد خبر: 487724

عملیات‌های تروریستی که طی یک‌ ماه اخیر در «عدن» شاهد آن بودیم، نه تنها نشان می‌دهد، داعش، القاعده و کشورهای متجاوز این شهر را به جولانگاه خود درآورده‌اند، بلکه از رابطه موجود بین آنها نیز پرده برمی‌دارد.

خبرگزاری فارس: طی تنها یک ماه دو گروه تروریستی تکفیری «داعش» و «القاعده» بیش از 25 عملیات ترور و بمبگذاری در شهر عدن انجام دادند که جدیدترین آن انفجار خودرو بمبگذاری شده در نقطه‌ امنیتی در این شهر بود.
در اثر این انفجار تروریستی که در یکی از نقاط تجمع عناصر گروه‌های شبه نظامی وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن رخ داد، 9 نفر کشته و 14 نفر زخمی شدند.
پیش از آن نیز شهر عدن شاهد انفجار یک خودروی بمبگذاری شده که توسط یک انتحاری هلندی تبار هدایت می‌شد، در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در منطقه المعاشیق بود تا در اثر این حمله نیز 10 نفر کشته و 20 نفر زخمی شوند و مسئولیت آن را داعش رسما به عهده بگیرد.
دو عملیات فوق الذکر در پی سلسله عملیات‌های تروری رخ دادند که به صورت روزانه در عدن رخ می‌دادند و تفاوتی بین نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شدند و در میان قربانیان این حملات استاندار منصوب از سوی هادی و همچنین رئیس دایره امنیتی عدن نیز مشاهده می‌شود.
با توجه به انتشار عناصر القاعده و داعش و عناصر مسلحی که عربستان سعودی پیشتر آنها را با انواع مختلف سلاح‌ها مجهز کرده بود، به نظر می‌رسد، عدن به کانون تجمع عناصر مسلح و گروه‌های شبه نظامی در شرایط کنونی که یمن با آن مواجه است، تبدیل شده است.
اینکه داعش در بیانیه‌های مجزایی عملیات‌های انتحاری و بمبگذاری رخ داده طی ماه‌های اخیر و به ویژه یک ماهه اخیر در عدن را بر عهده می‌گیرد، بار دیگر نشان دهنده نقش متجاوزان در توسعه و گسترش نفوذ این گروه‌های تروریستی تکفیری است.
این عملیات‌ها اظهارات سخنگوی رسمی ارتش سوریه را تایید می‌کند که پیشتر از انتقال 500 نفر از عناصر داعش از سوریه به یمن خبر داده بود.
پس از آتش زدن بندر الزیت، یکی از مهمترین بنادر نفتی یمن و خط لوله انتقال نفت آن طی هفته‌های اخیر که هم زمان با ده‌ها عملیات تروریستی دیگر که نظامیان را در فرودگاه بین‌المللی عدن رخ داد، این باور شکل گرفت که زمینه برای تحکیم قدرت و سیطره داعش در عدن در حال فراهم شدن است.
این موضوع تاکید می‌کند که آنچه در یمن به طور عام و عدن به طور خاص در حال وقوع است، به خواست و اراده متجاوزان است که به هر طریق تلاش دارند، هرج و مرج و ناامنی در یمن ادامه یابد و در این راه به هر عنوان و با توسل به هر دستاویزی زمینه ورود عناصر و گروه‌های تروریستی و نظامیان متجاوز را فراهم می‌کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها