اختلافات شدید و مواضع ضد و نقیض معارضان سوری

کد خبر: 487820

برخی منابع در محافل معارضان اعلام کردند که هیئتهایی از سوی قدرتهای بزرگ حامی تروریسم برای آموزش معارضان و ارائه خدمات مشورتی به آنها به ژنو آمده اند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیئتی از مخالفان سوریه مستقر در ریاض عصر روز گذشته وارد ژنو شد.
بر اساس این گزارش، برخی از معارضان که در نشست ژنو 3 درباره حل بحران سوریه حضور یافته‌اند مواضع ضد و نقیضی دارند و دغدغه آنها تامین منافع کشورهای حامی تروریسم است.
اختلافات شدید بین هیئت‌های معارض و مواضع ضد و نقیض آنها نشان دهنده عدم پایبندی معارضان به دعوتهای سازمان ملل متحد و وعده های این سازمان و عدم توجه آنها به درد و رنج مردم سوریه بر اثر تروریسمی است که قدرتهای منطقه‌ای و بین المللی از آن حمایت می‌کنند.
برخی منابع در محافل معارضان اعلام کردند که هیئتهایی از سوی قدرتهای بزرگ حامی تروریسم برای آموزش معارضان و ارائه خدمات مشورتی به آنها به ژنو آمده اند، امری که نشان دهنده اجرای برنامه های خصمانه علیه ملت سوریه توسط معارضان است.
پیش بینی ها نشان می دهد که روزهای آینده دامنه اختلافات بین معارضان توسعه یابد، اما نقطه اشتراک این هیئت‌ها در ظاهر این است که آخرین دغدغه آنها پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه باشد.
بر اساس این گزارش اختلافات بین معارضان و مواضع ضد و نقیض آنها موجب هرج و مرج برای حضور به ژنو شده است و برخی منابع رسانه ای از ایجاد برخی از مشکلات در فرودگاه ژنو سخن گفتند.
این منابع افزودند که یکی از کشورهای حامی گروههای تروریستی در سوریه که مواضع رسانه ای شخصیتهای معارضان را مدیریت می کند، از اینکه برخی از شخصیتهای معارض اظهارات ضد و نقیضی درباره تضمین‌ها و دیگر امور مطرح کرده اند، خشمگین شده است.
هیئت عالی معارضان سوریه تشکیل شده از نشست ریاض تهدید کرد که در صورت عدم آتش بس، مذاکرات ژنو را ترک خواهد کرد.
«منذر ماخوس» سخنگوی هیئت عالی معارضان سوریه گفت که این هیئت به ریاست «اسعد الزعبی» وارد ژنو شده اند.
به گزارش "ریا نووستی" این هیئت احتمالا فردا یکشنبه با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار کند‬‎.
مذاکرات صلح سوریه عصر جمعه با دیدار بین استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور و نمایندگان دولت سوریه آغاز شد.
دولت سوریه در این دیدار بر پایبندی مردم سوریه به حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت کشورشان تاکید و اعلام کرد که برخی اطراف از گروههای تروریستی حمایت و با قرار گرفتن این گروهها در فهرست سازمانهای تروریستی بین المللی مخالفت می‌کنند.
دی‌میستورا نیز در این نشست بر روند سیاسی به رهبری مردم سوریه برای حل بحران این کشور تاکید کرد و گفت که وی منتظر پاسخ به دعوتنامه هایی است که برای برخی از گروههای معارض ارسال کرده است.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با سایر شرکت کنندگان در مذاکرات ژنو نیز به‌طور جداگانه دیدار خواهد کرد.
"خوله مطر" سخنگوی دی‌میستورا در این زمینه گفت: دی‌میستورا سپس نشست‌هایی با سایر شرکت کنندگان در مذاکرات و نمایندگان جامعه مدنی خواهد داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها