فرانسه خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا شد

کد خبر: 488614

رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر رئیس جمهور کوبا به پاریس، خواستار لغو تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی واشنگتن علیه هاوانا شده است.

تسنیم: به نقل از آسوشیتدپرس، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که با هدف گسترش روابط اقتصادی با هاوانا پذیرای رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا بوده، خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه هاوانا شد.
سفر رائول کاسترو به فرانسه در شرایطی است که دو کشور در ماه دسامبر به توافقی برای کاهش بدهی های کوبا دست یافتند.
روسای جمهور کوبا و فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترکی بر توسعه روابط و همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید کردند.
آمریکا نیز طی دسامبر 2014 میلادی پس از بیش از نیم قرن، روابط خود را با کوبا به حالت عادی بازگرداند ولی همچنان تحریمهای اقتصادی علیه این کشور را حفظ کرده است.
اولاند در جمع خبرنگاران گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اکنون باید اجازه دهد تا دوره جنگ سرد با کوبا به پایان برسد.
فرانسه از سال 1991 میلادی تاکنون خواستار لغو تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه کوبا شده است. کاسترو نیز تاکید کرد: ما از موضع سنتی و دیرینه فرانسه در حمایت از لغو تحریمهای اقتصادی و تجاری و مالی آمریکا علیه کوبا، تشکر می کنیم، این تحریمها مانع اصلی برای توسعه کوبا بوده است.
وی افزود: کوبا خواستار متنوع کردن روابط خود با فرانسه در همه زمینه ها از جمله ابعاد سیاسی، اقتصادی، تجاری، مالی ، دانشگاهی و فرهنگی است.
رائول کاسترو که در سال 2006 میلادی قدرت را از فیدل کاسترو تحویل گرفت، نخستین سفر اروپایی خود را انجام داده است.فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه این سفر را یک مرحله تازه در تقویت روابط بین دو کشور ارزیابی کرده است. اولاند نیز ماه می گذشته به کوبا سفر کرد تا نخستین رهبر غربی باشد که در نیم قرن گذشته از کوبا دیدن کرده است.
مقام های رسمی در پاریس اعلام کردند که کاسترو قصد دارد در این سفر "نقشه راه اقتصادی" با فرانسه به امضا برساند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها