چین در حال مدرن سازی ارتش است

کد خبر: 488626

رئیس جمهوری چین به عنوان بخشی از گروه بندی ارتش آزادی بخش خلق چین و همچنین نشان دادن کنترل قاطعش بر نیروهای مسلح، مسئولیت ایجاد پنج منطقه نظامی جدید را برعهده گرفت.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مناطق شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی جایگزین هفت منطقه نظامی قبلی شدند. این مناطق جدید به عنوان مناطقی که برای فرماندهی عملیات‌های مشترک مناسب‌تر هستند، تلقی می‌شوند.
شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به عنوان رئیس حزب کمونیست و کمیسیون‌های دولتی ناظر بر ارتش، ریاست مراسم برگزار شده در وزارت دفاع کشور را برعهده داشت.
وی در این مراسم پرچم ارتش آزادی بخش خلق چین را به فرماندهان و کمیسرهای سیاسی هر یک از این مناطق جدید اعطا کرد.
شی جینپینگ گفت: هر یک از این مناطق نظامی باید آماده باشند تا هر لحظه نیروها و جنگ‌ها را فرماندهی کنند.
وی با تاکید بر اینکه ارتش آزادی بخش خلق چین در نهایت به جای دولت به حزب کمونیست وفادار است، از فرماندهان خواست تا بی‌تردید و قاطعانه به دستورات حزب کمونیست گوش داده و به ریاست قاطعانه حزب حاکم بر نیروهای مسلح به شدت وفادار باشند.
با این اقدامات، شی جینپینگ قصد دارد ارتش آزادی بخش خلق چین را از یک ساختار محدود شده به نیروهای زمینی به یک فرماندهی مشترک که در آن نیروی زمینی، دریایی، هوایی و موشکی حضور یکسانی دارند، تغییر دهد و ارتش خلق چین را به عنوان یک نیروی مسلح مدرن موثرتر سازد.
شی جینپینگ ماه گذشته میلادی دستور حذف چهار مقر فرماندهی را که مسئول کارکنان، سیاست‌ها، تجهیزات لجستیکی و تسلیحات بودند، صادر و 15 آژانس جدید را تحت کنترل مستقیم "کمیسیون نظامی مرکزی حزب کمونیست" جایگزین آن‌ها کرد.
چین قصد دارد 300 هزار پرسنل از ارتش 3 / 2 میلیون نفری کشور را تعدیل کند.
ارتش آزادی بخش خلق چین در اقدامات کنونی‌اش در راستای مدرن سازی، از سالانه افزایش درصد دو رقمی در بودجه‌اش بهره‌مند بوده و در حال حاضر پس از آمریکا دومین ارتش بزرگ جهان محسوب می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها