تد کروز: با روسیه برای کاهش سلاح‌های هسته‌ای مذاکره می‌کنم

کد خبر: 489068

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برنده انتخابات اولیه آیووا قول داد تا در صورت پیروزی در انتخابات، با روسیه بر سر کاهش تسلیحات هسته‌ای مذاکره کند.

تسنیم: به نقل از اسپوتنیک، تد کروز نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشستی در نیوهمپشایر در پاسخ به این سئوال که آیا مذاکره با روسیه بر سر کاهش سلاح‌های اتمی را همانند کاری که رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا با شوروی سابق انجام داد، ادامه می‌دهد، گفت: جایی که منافع ما پیوند می‌خورد و می‌توانیم از موضع قدرت مذاکره کنیم، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: من خوشحال خواهم شد تا با روسیه به عنوان رقبای راهبردی مذاکره و همکاری کنم ولی تصور نکنید که آنها می توانند دوستانی برای ما باشند.
وی در ادامه از دو تصمیم دولت باراک اوباما انتقاد کرد که به اعتقاد وی نشانگر ضعف آمریکا بوده است : نخست تصمیم سال 2009 که استقرار سامانه های دفاع موشکی در لهستان و جمهوری چک را متوقف کرد و تصمیم سال 2012 که صادرات گاز مایع طبیعی از آمریکا به اروپا را در جریان بحران بین روسیه و اوکراین، متوقف نمود.
کروز مدعی شد که زرادخانه تسلیحات اتمی روسیه را تهدیدی برای آمریکا نمی‌داند و وی بیشتر نگران ابعاد مربوط به توسعه سلاح‌های اتمی ایران است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها