تاکید بر بیطرفی سریال انتخاباتی تلویزیون

کد خبر: 489073

نویسنده سریال مناسبتی «غیرعلنی» ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «غیرعلنی» یک الگوبرداری از وضعیت سیاسی جامعه‌مان نیست و از هیچ حزب یا تفکر خاص سیاسی در این سریال طرفداری نمی‌شود.

ایسنا: حسین تراب‌نژاد، نویسنده سریال «غیرعلنی» که از 24 بهمن ماه روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود، با اشاره به فرصت کافی برای نگارش فیلمنامه این سریال 11 قسمتی گفت: این که تلویزیون با فیلمنامه‌های آماده اقدام به سریال‌سازی کند، اتفاق خوبی است. خوشبختانه در رابطه با سریال «غیرعلنی» چنین فرصتی فراهم شد و مراحل پیش تولید سریال زمانی آغاز شد که بیش از دو سوم متن آماده بود.
وی افزود: شروع تولید یک سریال با فیلمنامه‌ای آماده جدا از این که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد، باعث سرعت‌بخشی به روند کار هم می‌شود. گروه می‌توانند رج لوکیشن بزنند و بازیگران نیز نسبت به نقش خود شناخت کامل تری پیدا می کنند. این در حالی است که آن ها متاسفانه در یکی دو سال اخیر عادت کرده‌اند با چهار یا پنج قسمت آماده از فیلمنامه جلوی دوربین بروند. حال آن که آماده بودن کامل متن سریال فرصت گپ زدن درباره نقش و تحلیل آن با عوامل را برایشان فراهم می کند.
این نویسنده، در پاسخ به این که آیا در طراحی کاراکترها و موقعیت‌های «غیرعلنی» از چهره‌ها و فضای سیاسی موجود جامعه الگو گرفته است، بیان کرد: نه، واقعیت این است که این سریال یک الگوبرداری از وضعیت سیاسی جامعه‌مان نیست. بلکه به شرایط تبلیغات انتخاباتی به ویژه در شهرستان‌ها که رقابت های خیلی جدی تری بین نامزدهای انتخابات در این محیط ها شکل می گیرد، سر می زند. اما از هیچ حزب یا تفکر خاص سیاسی طرفداری نمی کند.
وی با بیان این که در این سریال فضای خانوادگی و انتخاباتی تلفیق شده است، ادامه داد: «غیرعلنی» به همان میزان که قصه‌ای خانوادگی است داستان انتخابات نیز هست و این دو فضا با هم در متن تلفیق شده‌اند و نمی‌توان یکی از آن ها را بر داستان غالب دانست. چراکه ماجرای خانوادگی قهرمان قصه امیررضا پورکریمی به ماجرای سیاسی متن کاملا پیوند می خورد و از این نظر به نظرم کار نویی را در تلویزیون شاهد خواهیم بود.
مینی سریال غیرعلنی به قلم حسین تراب نژاد و مهدی حمزه با کارگردانی مهرداد خوشبخت توسط رضاجودی در 11قسمت 45 دقیقه ای در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی تهیه می شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها