باید شکاف بین جوانان و اندیشه های امام را از بین برد

کد خبر: 491422

مشاور عالی رئیس جمهورگفت: پس از وقوع انقلاب اسلامی به دلیل گیر کردن نسل گذشته در فضای احساسی آن دوران متاسفانه از تبیین اندیشه های امام راحل(ره) برای جوانان به شکل صحیح غفلت شده است.

خبرگزاری مهر: سید رضا صالحی امیری شامگاه امروز سه شنبه در یازدهمین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که در محل سالن پتروشمی تبریز برگزار شد اظهار داشت: نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مسایل کشور توزیع عادلانه ثروت، قدرت، منزلت و پذیرش اصل تکثر در وحدت بود.
وی با اشاره به مسئله اقوام در داخل کشور ابراز داشت: نگاه ایشان همیشه نگاهی به نفع اقوام و اقلیت های مذهبی بود و ایشان در دیدار با اهل سنت در روزهای آغازین شکل گیری انقلاب اسلامی بر این موضوع تاکید داشتند که اگر قرار بر تبعیض باشد باید این تبعیض به نفع شما اهل سنت باشد.
مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به تاریخ آذربایجان گفت: آذری ها ریشه دارترین اقوام ایرانی با بیش از سه هزار سال تاریخ تمدن بوده و در واقع در ایران صاحب خانه هستند.
صالحی امیری افزود: از همین روست که غیرت آذری ها ریشه در هویت و تاریخ و دین آنها دارد و رهبر انقلاب آن را سر ایران می نامند.
وی در ادامه با اشاره به سیاست های دولت یازدهم در مدیریت کشور اضافه کرد: سیاست دولت دکتر روحانی ایجاد ثبات و آرامش و عبور از فضای جنجال آفرینی است.
صالحی امیری ابراز داشت: در قضیه برجام برخی حرکات شیطنت آمیز برای به حاشیه کشیدن دولت از طرف برخی جریانات سیاسی داخلی دیده می شود و دولت علی رغم فضاسازی های زشت علیه آن آگاهانه وارد زمین بازی آنها نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت رسیدن به رقم رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور است افزود: دولت باید برای تحقق این امر سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و غرب با شناخت درست از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی کشور مشتاقانه برای عقد قراردادهای اقتصادی درصدد برقراری رابطه با ایران است.
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه استراتژی دولت سوق دادن کشور به سمت نشاط و امید است گفت: با پیروزی در قضیه برجام نه تنها این امر محقق شده است بلکه زنجیرهای تحقیر به جای زنجیرهای تحریم پاره شد.
صالحی امیری با تاکید بر اینکه امروزه زبان ادبیات دنیا زبان نرم قدرت یعنی دیپلماسی است ابراز داشت: اکنون نگاه دنیا به ایران تغییر کرده و ایران محور حل تمام مناقشات منطقه ای شناخته می شود و آمریکا نیز به این نتیجه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در سایه این دیپلماسی دولت بین آمریکا و اسرائیل سرانجام فاصله افتاده است افزود: این آرزویی بود که در زمان دولت یازدهم به واقعیت تبدیل شده و اسرائیلی ها از آمریکا بر سر قضیه توافق با ایران ناراحتند.
این مقام مسؤول در خصوص نگرش دولت یازدهم به قدرت گفت: ما معتقدیم دولت یازدهم دولتی زمینی است نه دولتی آسمانی که به خاطر آن از مقدسات سوء استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: اعتقاد ما این است هر پیروزی ای که به دست آید مال ملت ایران است و هر کم و کاستی ای وجود داشته باشد مال دولت است.
مشاور رئیس جمهور در خصوص انتخابات نیز گفت: هر رای در صندوق یعنی یک مطالبه از نمایندگان ملت در مجلس و کسانی که درصدد استفاده های شخصی هستند راه اشتباهی را در پیش گرفته اند.
صالحی امیری ابراز داشت: برخی سعی دارند از همین انتخابات هم برای انشقاق در صفوف ملت استفاده کنند در حالی که باید انسجام ملی و اجتماعی جامعه حفظ شود.
وی در پایان سخنان خود گفت: همه باید اصل گردش قدرت در کشور را قبول کنیم و بدانیم تمام گفتمان های پس از انقلاب در دایره انقلاب اسلامی بوده چون دایره انقلاب بسیار بزرگتر از آن است که برخی فکر می کنند و این دولت نیز در راستای آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و انجام خدمت می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها