براي مطهري هم خواب سيد حسن را ديده‌اند

کد خبر: 492959

مدت‌ها پس از بازي كارتل رسانه‌اي كارگزاران ليبرال با نوه امام كه با توصيفات اغراق‌آميز از سيدحسن خميني آغاز شد و او را تا يك شخصيت قديس بالا بردند، اكنون گويا قرعه فال به نام فرزند شهيد مطهري خورده است.

روزنامه جوان: هفته‌نامه صدا كه توسط تيم كرباسچي مديريت مي‌شود، در سلسله گزارش‌هايي كوشيد خميني جوان را در قامت يك اپوزيسيون وارد رقابت‌هاي انتخاباتي خبرگان نمايد، لكن پس از عدم احراز صلاحيت ايشان از سوي شوراي نگهبان كه به‌واسطه عدم حضور در آزمون علمي خبرگان رقم خورد سكوت توأم با تمكين يادگار امام به قانون عملاً راه هرگونه سوءاستفاده را بر اين جريان فرصت‌طلب بست.
اما اين لیبرال‌هاي مسلمان! گويا براي منسوبان انقلاب خواب‌ها ديده‌اند. بنابراين اين بار به سراغ علي مطهري براي انتخابات مجلس رفته‌اند و گويا اين بار هم مي‌خواهند فرزند شهيد مطهري را قرباني مطامع سياسي خود كنند. هفته‌نامه صدا در آخرين شماره خود با گشودن پرونده‌اي به نام علي مطهري ضمن اذعان به اينكه مطهري در سال‌هاي قبل كمتر هفته‌اي بوده كه در كيهان دست به قلم نبرد و مقاله‌هاي تفصيلي در نقد سياست‌هاي فرهنگي و اجتماعي اصلاحات ننويسد و دولت و مجلس وقت را ( مجلس ششم و دولت اصلاحات) به انحراف از ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب متهم نكند، به سراغ مواضع وي پس از فتنه 88 رفته و تلاش كرده از اين زاويه پيوندي ميان مطهري و اصلاح‌طلبان ايجاد كند. اما كيست كه نداند ديدگاه‌هاي فرهنگي علي مطهري كجا و نگاه كارگزاران و اصلاح‌طلبان در اين حوزه كجا؟ اعلام همسويي سياسي كارگزاران و اصلاح‌طلبان در اين شرايط خود بهترين گواه براي اين است كه آنها نگاه ابزاري به وي دارند.
وگرنه اختلافات فرهنگي او با اصلاح‌طلبان بسيار عميق‌تر از آن است كه بتوان آن را پر كرد.‌ آش كارگزاران در حوزه فرهنگي به‌قدري شور شده كه محمد هاشمي از بنيانگذاران اين حزب پس از استعفا نتوانست اختلافات خود را با آنها مخفي نگه دارد و عنوان كرد: تحليل من شايد غلط باشد؛ ادعايي ندارم اما استنباط كردم اين تركيب، از شعارهاي اوليه كارگزاران فاصله دارد و من در جلسه «شوراي مركزي» اعلام كردم كه ديگر با حزب همكاري نمي‌كنم. هاشمي مي‌گويد: من نمي‌خواهم شاهد اين باشم كه حزبي كه من عضوش هستم، سرنوشت حزبي مانند مشاركت را پيدا كند. بعدها حتي برخي اعضاي اين حزب متهم شدند كه اصلاً نماز نمي‌خوانند! حال تفكرات فرهنگي چنين جماعتي با علي مطهري (كه ديدگاه‌هاي روشن و در عين حال فاصله‌داري در حوزه فرهنگ با آنها دارد و فرد متشرعي است) چگونه قابل جمع است؟ جز اينكه آنها مي‌خواهند از او استفاده ابزاري كنند؟
كارگزاران درصدد است دست خود را به كمربند علي مطهري بگيرد تا جريان سوم را شكل دهد و آلودگي‌هاي فرهنگي ـ اجتماعي خود را با وي تقسيم كند. اميد است اين هوشياري در مطهري باشد كه به هر قيمت با هر كس چفت و بست نشود. مواجهه مرحوم ابوترابي با كارگزاران هنگامي كه به قرار گرفتن نامش در ليست انتخاباتي آنان اعتراض كرد مي‌تواند الگوي مناسبی برای مطهري باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها