تناسبی باید بین موکل و وکیل وجود داشته باشد

کد خبر: 492990

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: کسانی که با هر تکان و اتفاقی در جهان احساس ضعف و خطر می کنند شایسته نمایندگی ملت مقتدر و با صلابت ایران را در مجلس شورای اسلامی ندارند.

خبرگزاری مهر: محمدحسین صفارهرندی یکشنبه شب در نشستی با دانشجویان دانشگاه کردستان که به همت جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزارشد، به وضعیت کشور در قبل وبعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب و در دوره رضاخان در تمامی تصمیم گیری های وزرا مستشارهای انگلیسی می بایست موافقت و یا مخالفت خود را اعلام می کردند و بدون نظر آنها اقدامی انجام نمی شد.
وی عنوان کرد: در دوره محمدرضا پهلوی هم یک سفیرکشور خارجی می توانست تصمیمات شاه ایران را زیرپا بگذارد و او را تحقیر کند.
وی انقلاب اسلامی را محصول انفجار تراکم تحقیر خواند و اظهارداشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی اتخاذ تصمیمات توسط مردم و نمایندگان منبعث از آنها است وخوشبختانه امروز نظام ما به ابرقدرت ها هیچ وابستگی ندارد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اتخاذ تصمیات داخلی منجر به بالندگی نظام در شاخه ها و حوزه های مختلفی شده است، ادامه داد: امروزه ایران اسلامی در برخی از رشته های علمی مانند بیوتکنولوژی و فناوری هسته ای جزو ۱۰ کشوربرتر دنیا به شمار می رود و این نشان از نتایج ارزشمند استقلال کشورمان است.
صفارهرندی افزود: در این برهه کنونی ما نه تنها دغدغه ی مرزهای خود را نداریم بلکه سایر کشورهای منطقه برای ایجاد و حفظ امنیت خود به کشورما متوسل شدند.
وی با اشاره به اینکه امروز ابرقدرت هایی هم چون روسیه و چین طالب برقراری روابط راهبردی با ایران اسلامی هستند، بیان کرد: حال این سوال مطرح است که چه کسانی لیاقت دارند به عنوان وکیل مردم در این نظام که اقتدار و ظرفیت آن برتمامی دنیا آشکار شده، در مجلس حضور پیدا کنند.
وی با بیان این سوال هم که چه کسانی صلاحیت دارند به نمایندگی از مردم کشور در مجامع جهانی صحبت کنند، ادامه داد: تناسبی باید بین موکل و وکیل وجود داشته باشد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که با هر تکان و اتفاقی در جهان احساس ضعف و خطر می کنند شایسته نمایندگی ملت مقتدر و با صلابت ایران را ندارند.
صفارهرندی با بیان اینکه تنوع نگاه در ۹ مجلس شورای اسلامی گذشته برجسته و مشهود است، اضافه کرد: مجلسی داشتیم که از تریبون آن محتوای ذلت و دوره‌ای هم بوده که از آن پیام عزت ملت صادر شده است.
وی ادامه داد: اگر تناسب بین وکیل و موکل در مجلس حفظ نشود ممکن است وقایع و اتفاقات مجلس ششم باردیگر تکرار شود.
وی عنوان کرد: از آنجا که مهمترین خواسته مردم حل مشکلات معیشتی است متاسفانه نماینده داشتیم که اعلام کرده هیچ مسئولیتی در قبال معیشت مردم ندارد و هیچ گاه شعار حل مشکلات اقتصادی نداده است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برای اداره امور کشور دو نگاه متفاوت وجود دارد، افزود: عده‌ای این نگاه را دارند که چاره‌ای بجز اینکه مهره سایرکشورها به ویژه ابرقدرت‌ها باشیم، نداریم و تعدادی هم معتقدند اعتبار کشور را در این می بینند که هویت داشته باشیم.
صفارهرندی اضافه کرد: هرچند مهمترین خواسته مردم ما حل مشکلات معیشتی است ولی آنها نمی خواهند به قیمت از دست دادن عزت و افتخارشان شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشند.
وی عنوان کرد: ما ملت ایران از تحقیرشدن بیزاریم و امیدواریم در مجلس دهم شاهد شکل گیری مجلسی با نمایندگانی که عزت و رفاه مردم را مدنظر و در اولویت خود دارند، باشیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها