کریمی قدوسی: مردم مجلس سیاسی نمی خواهند

کد خبر: 499508

بهبود معیشت مردم یکی از شعارهای اصلی نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس بود که مجلس دهم را پیش از آنکه مجلس سیاسی بخواند مجلسی اجتماعی و اقتصادی معرفی کرد.

خبرگزاری مهر: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همچون دیگر انتخابات در کشور آغاز و پایانی داشت که سرانجام آن در استان خراسان رضوی با مشارکت ۶۷ درصدی مردم و تکیه زدن اصولگرایان بر کرسی مجلس همراه بود.
در این انتخابات میزان مشارکت شهر مشهد در مقایسه با دوره گذشته ۱۲ درصد رشد داشت به ‌گونه‌ای که از ۹۲۳ هزار نفر در دور نهم به حدود یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در این دوره رسید.
می توان گفت نتایج انتخابات در مشهد همه را شگفت زده کرد زیرا انتخاب ۱۰۰ درصدی فهرست ائتلاف اصولگرایان از سوی مردم مشهد و بیش از ۶۰ درصدی این ائتلاف در استان، دیگر مناطق کشور را نیز حیرت زده کرد اما این موضوع که پس از برگزاری انتخابات نمایندگان پیروز و همچنین مجلس چه خط مشی و راهی را در پیش خواهند گرفت سوالی بود که با تنی چند از نمایندگان مشهد به گفت و گو نشستیم.
پرداختن به مشکلات اقتصادی مهم ترین رویکرد مجلس دهم
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: مهم ترین مسئله در کلان کشور بحث معشیت مردم و مشکلات اقتصادی پیش روی جامعه است که یکی از اصلی ترین برنامه های مجلس دهم در این زمینه خواهد بود.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر مسائل مرتبط با نظام بانکی کشور را یکی از موانع تولید در راه تولید در کشور دانست و گفت: نظام بانکی در همه دنیا بازوی مستحکم در امر تولید است اما متاسفانه در کشور ما بانک ها به جای پشتوانه حمایتی بودن تبدیل به بنگاهی برای حفظ موقعیت و ارزش افزوده دارایی های خود هستند که باید این نگاه در سیستم بانکی کشور تغییر کند.
وی با بیان اینکه سیستم مالیاتی در دنیا ابزاری برای اصلاح رفتار اقتصادی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه نظام مالیاتی ما در کشور نقش آفرینی درست خود را نداشته است.
گسترش فساد با اقتصاد مبتنی بر درآمدهای مالیاتی به وجود می آید
منتخب مردم مشهد و کلات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی رویکرد اقتصاد جامعه مبتنی بر درآمدهای مالیاتی و اخذ جرایم باشد نه تنها باعث اصلاح رفتارهای اقتصادی نمی شود بلکه موجب گسترش فساد نیز می شود.
وی تصریح کرد: در مجلس نهم طرحی در جهت اصلاح نظام بانکی کشور در دستور کار قرار گرفته بود که امیدواریم در مجلس دهم این طرح به سرانجام برسد.
بالا بودن نرخ بیکاری به دلیل سیاست های نادرست دولت است
حجت الاسلام پژمانفر بررسی طرح نظام جامع رسانه، موضوع افزایش جمیعت، مساجد، مهندسی فرهنگی و تعامل کمیسیون فرهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی را از جمله اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مجلس نهم دانست.
وی مهم ترین مسئله در مورد مشهد را بحث زیارت و فراهم آوردن زیرساخت های لازم در این زمینه دانست و عنوان کرد: تلاش ما در جهت جذب آورده های دولت در این موضوع و به ویژه در بحث مشهد ۲۰۱۷ خواهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری ۱۵ درصد در مشهد را از سیاست های نادرست دولت دانست و تاکید کرد: با برنامه ریزی مناسب در جهت فعال شدن بنگاه های خدماتی و تولیدی و حمایت از بنگاه های اقتصادی متوسط و خرد می توانیم نرخ بیکاری را در استان کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: حاشیه نشینی، اعتیاد، مشکلات اجتماعی، اقامتگاه های ارزان قیمت، پایین آوردن نرخ بیکاری نیز از مهم ترین مسائلی استان است که در مجلس دهم به آن ها رسیدگی خواهد شد.
مردم مجلس سیاسی نمی خواهند
حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اقبال مردم از جریان اصولگرایی در کشور گفت: دولت علی رغم تلاش بسیار در جهت ایجاد مجلسی هم سو با خود و استفاده از منابع بیت المال در این جهت اما موفق نشد و نتایج انتخابات عکس این قضیه را نشان داد.
وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰ درصد نمایندگان اصولگرا در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در مشهد گروه های فراوانی در قالب شعارهای دولت فعالیت می کردند اما مردم بصیر و آگاه مشهد می دانستند که این گروه ها تنها بنگاه های سیاسی بوده و هیچ گونه اقدام دیگری در رفع مشکلات مردم نخواهند داشت.
منتخب مردم مشهد و کلات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات گسترده جریان های خارجی به نفع جریان اصلاح طلب در انتخابات اخیر گفت: اصلاحات با وجود کسب آراء بالا در انتخابات اما نمی توانست خواسته های غیرسیاسی مردم که خواسته های معیشتی است را برآورده کند و به همین دلیل مورد اقبال عمومی قرار نگرفت.
تلاش مجلس دهم در جهت پویایی اقتصاد جامعه
منتخب دیگر مردم مشهد و کلات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شعار من در تبلیغات دهمین دوره مجلس «معیشت، امنیت و پیشرفت» بود که این شعار می تواند در مجلس دهم منشور وحدت آفرین برای تمام جریان های سیاسی باشد و علاوه بر عزت ملی، منافع ملی را در جهت مبارزه با استکبار و اقتصاد و معیشت مردم را نیز در نظر داشته باشد.
جواد کریمی قدوسی تاکید کرد: من به عنوان نماینده مردم مشهد و کلات همانطور که در مجالس هشتم و نهم عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودم در مجلس دهم نیز تمام تلاشم را در چارچوب این کمیسیون داشته باشم که یکی از مهم ترین برنامه های این کمیسیون تنظیم روابط ایران با دنیا به خصوص کشورهای منطقه است.
وی با تاکید بر اینکه معیشت یکی از مسائل مهمی است که باید بدان توجه کرد، گفت: امنیت در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست از اصولی است که باید در مجلس دهم مورد پی‌گیری جدی قرار گیرد؛ در امنیت سیاسی باید گفت که نباید بگذاریم برخی عناصر فتنه پایشان در مسائل اجرایی کشور باز شود، در غیر این صورت کشور را با چالش رو‌به‌رو می‌کنند.
وی ادامه داد: در مجلس دهم تلاش خواهیم کرد تا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با همکاری دولت و وزارت امور خارجه بازارهای کشورهای خارجی را در قالب کالاها و خدمات ایرانی پررونق کرده و در مدت کوتاهی اقتصاد کشور را از رکود خارج کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خروج اقتصاد از رکود علاوه بر پایداری و حفظ اشتغال در کشور موجب رونق کارخانجات و موسساتی در جذب نیرو انسانی می شود و بسیاری از صنایعی که با ۵۰ درصد نیرو فعالیت می کردند با ۱۰۰ درصد نیروی انسانی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری و تولید داخلی را از دیگر اقدامات مجلس دهم دانست و افزود: این هدف سطح درآمد مردم و قدرت خرید آنان را افزایش داده و موجب پویایی اقتصاد در جامعه می شود.
کریمی قدوسی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اقدامات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبارزه با قاچاق کالاست،ابراز کرد: پرونده مبارزه با قاچاق کالا روی میز دولت است چرا که وزارت اطلاعات از شبکه های ورود و توزیع این مقوله اطلاع داشته و وزارت اقتصاد و دارایی نیز با قوانین مربوط به آن به طور کامل آگاهی دارد که متاسفانه آنگونه که شایسته است در بدنه دولت به این مقوله پرداخته نمی شود.
مردم و رسانه ها به طور مرتب پیگیر مطالبات استان از نمایندگان باشند
وی مسائلی همچون شهر رویایی پدیده، موسسه اعتباری میزان و دیگر موسسات دارای بحران و حاشیه شهر را از جمله مشکلات مشهد دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان مشهد با همه ظرفیت های خود در زمینه رفع این مشکلات تلاش خواهند کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از مردم مشهد می خواهیم همانطور که در انتخابات از پنج نامزد منتخب حمایت شایسته ای داشتند پس از انتخابات نیز در مواقعی که این نمایندگان موضع گیری و تصمیم گیری درستی نداشتند امر به معروف کرده و ما را در راهبرد فعالیت هایمان یاری کنند و از همین ابتدا گزارش عملکرد را از نمایندگان درخواست داشته باشند نه آنکه پس از گذشت چهار سال به سراغ ما بیایند.
وی با تاکید بر اینکه رسانه های استان نیز موظفند گزارش کار نمایندگان را به صورت مرتب برای مردم گزارش کنند و گفت: در دو دوره اخیر مجلس شورای اسلامی جفای رسانه های استان در حق نمایندگان و مردم این استان آن بود که به جای پرداختن به نمایندگان و منتخبان مردم استان خود به نمایندگان دیگر استان ها می پرداختند.
حمایت از سنگر ولایت از برجستگی های مردم مشهد است
کریمی قدوسی با اشاره به اینکه پس از اعلام نتایج انتخابات نمایندگان دیگر شهرستان ها نسبت به حمایت مردم مشهد به جریان اصولگرایی ابراز خرسندی می کردند، افزود: یکی از برجستگی های مردم مشهد حمایت از سنگر ولایت بوده و همین امر سبب پیروزی اصولگرایان در مجلس دهم شد.
وی ادامه داد: بصیرت قوی مردم مشهد، حمایت علمای بزرگ این شهر از جریان اصولگرایان و پشتوانه معنوی حضرت رضا(ع) باعث شد که جریان اصولگرایی در این انتخابات سربلند بیرون آید.
منتخب مردم مشهد و کلات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از ضرباتی که جریان اصولگرایان در این انتخابات متحمل شد به خاطر قدرت و قوت اصلاح طلبان نبود بلکه به دلیل تفرقه افکنی ها در اصولگرایان رخ داد و گفت: با این وجود اما خوشبختانه مردم مشهد توانستند به خوبی تهدیدها و عملکرد نیروهای متعدد در جریان های مختلف را شناسایی کرده و در میان آن ها شایسته ترین را انتخاب کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها