واکنش دری نجف آبادی به واگذاری شرکت های دواتی

کد خبر: 500710

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهره‌وری اقتصادی نیازمند اصلاح نگاه به مقوله فرهنگ کار و تلاش است، گفت: شیوه ناصحیح واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی کمکی به رشد اقتصادی نکرده است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله دری نجف‌آبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود با تقدیر و تشکر از حضور مردم برای شرکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی، گفت: حضور پرشور مردم در این دو عرصه مهم موجب تقویت نظام و رهبری معظم انقلاب شد که قابل تقدیر و شکرگزاری است؛ هرچند در دوره آتی مجلس خبرگان در محضر حضرات آیات یزدی و مصباح یزدی نبوده و از این لحاظ متأثر هستیم.
وی در ادامه رحلت آیت‌الله واعظ‌طبسی را تسلیت و به حجت‌الاسلام رئیسی برای بر عهده گرفتن تولیت آستان قدس رضوی تبریک و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان سپس به موضوع اقتصاد پرداخته و با اشاره به برنامه‌های توسعه به تبیین عناصر و مؤلفه‌های موفقیت و تحقیق اهداف توسعه پرداخت و گفت: اقتصاد ما برای رسیدن به رونق و در راستای اجرای سند چشم‌انداز 1404 نیازمند جدا شدن از درآمد‌های نفتی می‌باشد و تا زمانی که این نگاه بر نظام اقتصادی و اداری ما حاکم باشد، نمی‌توانیم به تحقق سند، خوش‌بین باشیم، لذا بحث بهره‌وری و عملی کردن آن نیازمند اصلاح نگاه به مقوله فرهنگ کار و تلاش است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: از عناصر و مؤلفه‌های موفقیت می‌توان به عزم و اراده ملی، فراگیر و همگانی برای تحقق اهداف فرهنگ‌سازی برای کار و اشتغال و فعالیت سالم برای تمامی ملت و افزایش راندمان نیروی کار، توسعه فرهنگ کار و تولید و تلاش و مجاهدت سازماندهی نیروها و کادرسازی برای تحقق و تسهیل امر تولید و سرمایه‌گذاری به کارگیری مدیران دلسوز، متعهد و کاردان و کارآمد، گسترش فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی و کاهش مصرف به‌ویژه در مصرف آب، انرژی و مواد غذایی اشاره کرد.
وی تأکید کرد: اولویت‌بندی در تخصیص سرمایه‌ها، صنایع و کارهای عمرانی، اجرای صحیح اصل 44 در دو فاز واگذاری‌ها وسرمایه‌گذاری‌های جدید، تعادل در واردات و صادرات غیرنفتی و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش کشاورزی از جمله آبیاری قطره‌ای و اجرای طرح طوبی می‌تواند در رونق اقتصاد کشور بسیار مؤثر باشد.
عضو هیئت‌‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری به موضوع خصوصی‌سازی و تخلفاتی که در عمل رخ داده اشاره کرد و گفت: شیوه ناصحیح واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی نه تنها کمکی به رشد اقتصادی کشور نکرده، بلکه به ایجاد اختلاف طبقاتی بیش از پیش دامن زده است و باید برای آن فکری کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین از حجم نامتناسب واردات و صادرات اشاره و از واردات بی رویه و صادرات غیرکارشناسی کالاها انتقاد کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها