انقلابی عمل کردن نخبگان در مقابل تزریق تفکر تسلیم طلبانه

کد خبر: 504330

در نخسین روز سال۹۵ رهبرانقلاب ضمن تشریح و تبیین واقعیت های امروز کشور و هشدار نسبت به تزریق تفکر تسلیم‌طلبانه و عقب‌نشینی گام به گام به جامعه، ۱۲ اقدام اساسی برای نجات کشور را پیشنهاد دادند.

خبرگزاری مهر: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی شان در حرم رضوی به بیان واقعیتهای امروز کشور پرداختند و با توجه به این واقعیت ها، نقشه راه و راهبردها و راه صحیح حرکت کشور در سال ۹۵ را مشخص کردند.
ابتدا رهبرانقلاب با تشریح واقعیت های امروز کشور و متذکر شدن فرصت ها و ظرفیت های موجود برای پیشرفت و توسعه، دشمنی آمریکا با ایران را به همگان یادآوری می کنند. دشمنی که با سیاست دستکش مخملی بر دست چدنی پای میزمذاکره آمده است و تمام تلاش خود را می کند تا هرچه دولت در برجام رشته است را پنبه کند.
واقعیت های امروز کشور
- «سرمایه ها و ظرفیتهای طبیعی و انسانی فراوان برای پیشرفت فوق العاده درون زا، فرصتهای بین المللی، و قدرت اثر گذاری در منطقه و در مواردی در سطح جهان»
- «دشمنی واضح آمریکا با ملت ایران و نظام اسلامی»
- «نامحدود نبودن ابزارهای دشمنی آمریکا با ملت ایران»
ایشان ادامه تهدیدهای مکرر آمریکایی ها و تلاش بی وقفه آنها برای جلوگیری از بهره مندی ایران از نتایج برجام را از نشانه های آشکار دشمنی واضح و نامحدود آمریکا می دانند. رهبری بیان کردند:« چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزدهای انتخابات، با یکدیگر در بدگویی به ایران، مسابقه گذاشته اند، ضمن اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت بعدی به همین تعهدات اندک برجام هم پایبند باشد، آن وقت هر گاه از دشمنی آمریکا سخن گفته می شود عده ای در داخل پریشان و مضطرب می شوند.»
- «تزریق تفکرتسلیم‌طلبانه‌ در میان نخبگان و افکار عمومی»
«آمریکاییها به دنبال تزریق تفکر خاصی در میان نخبگان جامعه و سپس افکار عمومی کشور هستند؛ مبنی بر اینکه ملت ایران بر سر یک «دو راهی» قرار دارد و چاره ای جز انتخاب یکی از این دو راه ندارد!» این جمله بخشی دیگر از بیانات رهبری در تشریح نقشه های آمریکا برای اضمحلال مبانی و آرمان های انقلاب بود که بر اساس این تفکر خاص، ملت ایران یا باید با آمریکا کنار بیاد و تسلیم این شیطان بزرگ شود و یا بطور دائم تحت فشارهای آمریکا و مشکلات ناشی از آن باشد.
تفکری که بارها توسط برخی مسئولان به جامعه القا شده است. مانند همان جمله معروف « آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است»!
البته رهبرانقلاب با ذکر مثالی خطر این تفکر تسلیم طلبانه را تبیین کردند . مثال رهبرانقلاب توافق هسته ای بود. توافقی که دولت یازدهم راه حل تمام مشکلات کشور را به آن گره زد و تنها راه رهایی از مشکلات را در آن تعریف کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای بیان داشتند: «براساس این تفکر خاص، با دولتی همچون آمریکا باید کنار آمد و با قبول تحمیل های آن، از برخی «مواضع، اصول و خطوط قرمز» صرف نظر کرد. در توافق اخیر هسته ای نیز که مورد تأیید قرار گرفت و مذاکره کنندگان کشورمان نیز مورد قبول بودند، همین اتفاق افتاد و در مواردی، وزیر محترم امور خارجه به من گفت: «ما نتوانستیم برخی خطوط قرمز را حفظ کنیم».»
- «استفاده از ابزار دیپلماسی برای تخریب سنگرهای انقلاب»
«مذاکره با آمریکا ممنوع است» این جمله کوبنده رهبرانقلاب در نیمه های سال ۹۴ فصل الخطابی بود بر مذاکره با آمریکا؛ چراکه زمزمه هایی به گوش می رسید تا از مثلا مدل برد- برد برجام برای دیگر مسائل موجود میان ایران و آمریکا استفاده شود که این جمله رهبری حجت را بر همه تمام کرد.
ایشان در بیانات نوروزی هم بار دیگر به مسئولان گوشزد می کنند که عده ای به دنبال گفتگو و همکاری با آمریکا درباره «مسائل منطقه غرب آسیا» و همچنین «گفتگو درباره اختلافات تهران و واشنگتن بر مبنای کوتاه آمدن ایران از اصول و خطوط قرمز خود» هستند.
براساس بیانات رهبری، این دیدگاه خاص معتقد است مشکلات اقتصادی کشور تنها در صورتی حل خواهد شد که در موارد مختلف با آمریکا گفتگو کنیم و از مواضع خود کوتاه بیاییم. این افراد می گویند اقتصاد ایران دارای ظرفیت های فراوان است که استفاده از این ظرفیت ها، تنها با توافق هسته ای امکانپذیر نیست بلکه مسائل دیگری نیز با آمریکا وجود دارد که ملت ایران و مسئولان کشور باید در مورد آنها تصمیم بگیرند و اقدام کنند.
رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند: «این افراد می گویند همانطور که توافق هسته ای، «برجام» نام گرفت، گفتگو با آمریکا در موارد دیگر و حتی موضوع قانون اساسی کشور می تواند «برجام های ۲ و ۳ و ۴» باشند تا با این گفتگوها و توافق ها، مردم راحت زندگی کنند و مشکلات آنان حل شود.
معنای حقیقی این تفکر خطرناک این است که جمهوری اسلامی ایران بتدریج از مبانی قدرت و امنیت خود صرفنظر و مواضع خود را به خواسته های آمریکا نزدیک کند!»
راه صحیح حرکت کشور/۱۲ پیشنهاد اساسی برای «اقدام و عمل»
ایشان پس از تبیین واقعیت های موجود کشور و تلاش برای ترزیق تفکر های خطرناک یعنی تفکر تسلیم‌طلبانه‌ و عقب نشینی گام به گام در جامعه بخصوص در میان نخبگان، نقشه راه حرکت کشور را ترسیم و نسخه های عملی خود را برای درمان مشکلات کشور با محوریت شعار سال « اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل » بیان داشتند. راهبردهایی که اگر عملیاتی شود حرکتی انقلابی، بزرگ و رو به پیشرفت آغاز می شود که اقتصاد ایران را مصونیت می بخشد و تأثیر تحریم ها را کاملاً کاهش می دهد.
ده اقدام اساسی برای نجات اقتصاد کشور براساس بیانات رهبرانقلاب :
- «شناسایی و تمرکز بر فعالیتها و زنجیره های مزیت دار اقتصادی»
- «احیا و به حرکت درآوردن تولید داخلی»
«خودداری جدی ازخریدهای خارجی که قدرت تولید داخلی را تضعیف کند»
-«مدیریت پولها و منابع مالی ایران که از خارج وارد کشور می شود»
- «دانش بنیان شدن بخشهای مهم اقتصادی»
- «بهره برداری از بخشهایی که قبلاً در آنها سرمایه گذاری کلانی شده است مانند پتروشیمی و ساخت نیروگاه»
- «مشروط شدن همه معاملات خارجی به انتقال فناوری به داخل ایران»
- «مبارزه جدی و واقعی با فساد، ویژه خواری و قاچاق»
- «افزایش بهره وری انرژی»
- «نگاه ویژه و حمایتی به صنایع متوسط و کوچک»
البته در کنار این نسخه های اقتصادی رهبرانقلاب دو راهبرد «انقلابی عمل کردن» و «حمایت از نیروهای مومن، انقلاب و حزب اللهی» را از دیگر اقدامات زمینه ساز موفقیت در کشور نام بردند و بر رعایت آن توسط مسئولان تاکید کردند.
- «انقلابی عمل کردن»
ایشان انقلابی عمل کردن را زمینه ساز موفقیتهای سه دهه اخیر برشمردند و با تأکید مجدد بر ضرورت تجلیل و قدردانی از نیروهای انقلابی و حزب اللهی خاطرنشان کردند: دستاوردهای دانشمندان شهید هسته ای، موفقیتهای شهید طهرانی مقدم در بحث موشکی، کاظمی درسلولهای بنیادی، شهید آوینی و مرحوم سلحشور در مسائل فرهنگی، نشان دهنده این است که روحیه و تفکر انقلابی چگونه گره ها را می گشاید و موفقیت ساز می شود.
- «استفاده از مجموعه های خود جوش مردمی و حمایت از نیروهای مومن و حزب اللهی»
در کنار مسائل اقتصادی و سیاسی رهبر انقلاب اسلامی توجه به مسائل فرهنگی را هم به مسئولان کشور گوشزد می کنند و آنرا بسیار حائز اهمیت می دانند. ایشان در بیانات نوروزی اظهارداشتند :« بار دیگر به مسئولان تأکید می کنم از مجموعه های خود جوش مردمی که در سراسر کشور مشغول کار فرهنگی هستند، حمایت کنند. این مجموعه ها باید روز به روز توسعه یابد و دستگاههای فرهنگی بجای اینکه آغوش خود را به روی کسانی باز کنند که اسلام و انقلاب و ارزشها را قبول ندارند، به حمایت از بچه مسلمانها و نیروهای مومن، انقلابی و حزب‌اللهی بپردازند.»
در صورت اجرای این حرکت منطقی و انقلابی، دیگر کسی در مقابل تحریم ها نخواهد لرزید و نیازی نیست برای جلوگیری از تحریم های آمریکا، از اصول و مبانی و ارزشها و خطوط قرمز ایران صرف نظر کند و کوتاه بیاید.
«کشور»، و امروز و فردا مال شماست، و اگر با ایمان و خودباوری در میدانها حضور داشته باشید و حرکت کنید، آمریکا و بزرگتر از آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند.» رهبرانقلاب ۱۳۹۵/۱/۱
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها