رقابت 138 نفر برای کسب 69 کرسی

کد خبر: 507471

یکصد و 38 نفر برای کسب 69 کرسی در مرحلۀ دوم انتخابات دهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی در تاریخ 10 اردیبهشت ماه رقابت می‌کنند.

پرس تی وی: رئیس ستاد انتخابات کشور روز سه‌شنبه (17 فروردین) در یک مصاحبۀ رادیویی اعلام کرد با موافقت شورای نگهبان با انتخاب تاریخ دهم اردیبهشت، این انتخابات در 56 حوزه برگزار خواهد شد.
به گفتۀ محمد حسین مقیمی 15 هزار و 800 صندوق رأی برای این انتخابات که در 21 استان برگزار می‌شود، درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به ایراداتی که شورای نگهبان از سیستم الکترونیکی ارائه شده برای برگزاری انتخابات مرحلۀ اول گرفته بود، گفت: «این ایرادات همچنان باقی است و بنابراین انتخابات در این مرحله نیز به مانند مرحله اول، الکترونیکی نخواهد بود.»
مقیمی افزود: «از 24 مرحلۀ انتخابات، 22 مرحلۀ آن ماشینی است و دو مرحله رای گیری و شمارش آرا دستی صورت می‌گیرد.»
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: «حدود 23 الی 24 درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم انتخاب خواهند شد. از کاندیداها و طرفداران آن‌ها می‌خواهم به قانون احترام گذاشته، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و با مجریان قانون همانند مرحله اول همکاری‌های لازم را داشته باشند.»
در مرحلۀ اول انتخابات مجلس شورای اسلامی 221 نماینده از 207 حوزۀ انتخاباتی برگزیده شدند.
انتخابات دهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی و پنجمین دورۀ مجلس خبرگان رهبری در ایران در تاریخ 7 اسفند با حضور ده‌ها میلیون نفر برگزار شد. رقابت بر سر کسب ۲۹۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۸۸ کرسی در مجلس خبرگان رهبری بود.
این انتخابات سراسری در یک هزار و 63 حوزۀ انتخابیۀ اصلی و فرعی و بیش از 52 هزار شعبه اخذ رأی برگزار شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها