برجام رسما نقض شده است

کد خبر: 507951

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، با تأکید بر اینکه برجام نقض شده است، گفت: دولت ایران به طرف مقابل اولتیماتوم بدهد که اگر این کارشکنی آمریکا ادامه یابد، ما نیز تعهدات خود را متوقف می‌کنیم.

خبرگزاری مهر: سید محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مجلس، درباره دورنمای اجرای برجام با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا و نیز کارشکنی رژیم ایالات متحده بر سر راه رفع تحریم های ایران، اظهار داشت: معتقدم ریشه همه اختلافات ما با بخشی از اروپا، دولت آمریکا است و چون دولت آمریکا نیز از رژیم صهیونیستی خط می‌گیرد، بنابراین این دعوا ادامه خواهد داشت و کارشکنی آمریکا نیز تمام نخواهد شد و ادامه می‌یابد.
وی افزود: کشورهای اروپایی طرف مذاکره با ما نیز به ظاهر مستقل هستند، اما چون عملا نمی توانند کاری انجام دهند، آنچه برای ما چالش ایجاد می کند، دولت آمریکا است و این مسئله نیز از ابتدای انقلاب وجود داشته است.
میرمحمدی تاکید کرد: با توجه به این تاثیرپذیری اروپایی ها از آمریکایی ها، عملا عهدشکنی آمریکایی ها به معنی عهدشکنی کل اروپایی ها است و آن چیزی که تحت عنوان تحریم‌های مالی شکل گرفت، عملا از سوی دولت آمریکا بوده؛ چراکه گلوگاه ارتباطات اقتصادی جهان در واشنگتن و از طریق بانک مرکزی آمریکا بوده است.
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: با توجه به مجموعه اتفاقاتی که تاکنون بر سر راه برجام رخ داده، می توان گفت که برجام نقض شده است.
وی درباره وظیفه دولت و مجلس در قبال این مسئله گفت: ستاد پیگیری برجام در وزارت خارجه باید گزارش خود را به مجلس و هیات نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی ارائه دهد و بر اساس آن، دولت ایران به طرف مقابل اولتیماتوم بدهد که اگر این کارشکنی آمریکایی ها ادامه داشته باشد، ما نیز روند اجرای تعهدات خود را متوقف خواهیم کرد و به نقطه قبلی باز می گردیم.
نباید به هر قیمتی خودمان را به طرف مقابل بچسبانیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما بیش از حد با آمریکایی ها و غربی ها تعامل می کنیم، ادامه داد: قرار است گفتگو کنیم، نه اینکه به هر قیمتی خودمان را به طرف مقابل بچسبانیم. وقتی طرف مقابل اهل گفتگو و منطق نیست، ما نمی توانیم بر آن اصرار کنیم.
میرمحمدی تصریح کرد: بنابراین وقتی طرف مقابل انگیزه ای برای تعامل نشان نمی دهد، ضرورتی هم ندارد که ما اصرار داشته باشیم و به تعهدات خود ادامه دهیم.
وی درباره آسیب های وضعیت فعلی پیگیری برجام برای صنعت هسته ای کشور اظهار داشت: معتقدم الان این مقطع زمانی رسیده است که ما رسما به غربی ها و آمریکایی ها اخطار بدهیم که اگر مثلا تا یک ماه آینده به این رویه ادامه بدهند، ما نیز به نقطه قبلی باز می‌گردیم؛ حتی می توان این کار را از طریق ارسال یک بیانیه رسمی به سازمان ملل متحد انجام داد.
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد و همچنان دچار مماشات و تعارف باشیم، قطعا وضعیت فعلی لغو تحریم ها ادامه خواهد داشت و آسیب خواهیم دید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها