رسانه های غربی تصویر متفاوتی از ایران ارائه می کنند

کد خبر: 509647

یک بانوی گردشگر از کشور مجارستان که در قالب تور قطار عقاب طلایی به مشهد مقدس سفر کرده بود هنگام تشرف به حرم رضوی گفت: رسانه های غربی تصویر متفاوتی از ایران ارائه می کنند

خبرگزاری مهر: به نقل از آستان قدس رضوی خانم ساندرز این بانوی مجارستانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مشهد مقدس مهمان نوازی و مهربانی مردم ایران را مورد ستایش قرار داد و گفت: متاسفانه کشورها و رسانه‌های غربی تصویر متفاوتی از مردم ایران ارائه می‌کنند که عین واقعیت نیست.
وی ادامه داد: سفر به ایران نه تنها این تصویرسازی را خنثی کرد بلکه میل و رغبت گردشگران را برای بازدید دوباره به این سرزمین کهن و با تمدن بیشتر کرد.
گفتنی است سومین گروه از گردشگران بین‌المللی قطار «عقاب طلایی» متشکل از کشورهای اروپایی و آمریکایی در سفر به مشهد مقدس روز یک شنبه از اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی دیدن کردند.
این ۴۳ گردشگر خارجی که غالبا از فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد آمریکا و سایر کشورها از جمله، مجارستان، چک و استرالیا بودند در سفر به مشهد مقدس ضمن تشرف به حرم رضوی و شرکت در تور حرم شناسی توسط اداره امور زائران غیر ایرانی از موزه های فرش، قرآن و نفایس بازدید کردند.
یکی دیگر از گردشگران آمریکایی در حاشیه این بازدید جاذبه‌های تاریخی و معماری حرم مطهر رضوی را بی نظیر ارزیابی کرد و گفت: این مکان مقدس تجلی پیوند هنر و مذهب است و می‌توان جلوه‌های کم یابی از هنر هنرمندان و معماران ایرانی را در این فضا مشاهده کرد.
یورگان کالمن افزود: سفر به ایران تجربه و فرصت مناسبی بود تا علاوه بر مذهب با فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایران بیشتر آشنا شوم.
گفتنی است سال گذشته نیز دومین قطار «عقاب طلایی» حامل گردشگران اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی وارد شهر مقدس مشهد شد و مسافران این قطار از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی پایتخت معنوی ایران بازدید کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها