دولت نگاه انتخاباتی به پرداخت یارانه‌ها نداشته باشد

کد خبر: 510611

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت نگاه انتخاباتی به پرداخت یارانه‌ها نداشته باشد و با شعور مردم بازی نکند، چرا که خورشید پشت ابر پنهان نمی‌ماند.

خبرگزاری تسنیم: لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت دولت با حذف یارانه اقشار ثرومند جامعه در بودجه سال 95، اظهار داشت: رفتاری که از دولت یازدهم مشاهده می‌کنیم با وظیفه قوه اجرایی کشور و با روح هدفمندی یارانه‌ها مغایرت دارد.
وی بر همین اساس ادامه داد: مسئولان دولت یازدهم در طول 3 سال گذشته در هر نشستی که با نمایندگان مجلس داشتند از شیوه پرداخت یارانه‌ها شکایت می‌کردند و می‌گفتند منابعی برای پرداخت‌ها تعریف نشده و دائما این مسئله در رسانه مطرح می‌شد که در زمان واریز یارانه‌ها باید چند روز ذهن دولت درگیر باشد؛ مجلس یک سال به دولت فرصت داد تا این موضوع از سوی دولت حل شود، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس با انجام کار کارشناسی به دولت کمک کرد، افزود: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق جلسات متعددی با دولت برگزار کردند که ماحصل آن تصمیمی بود که گرفته شد و دولت باید از این تصمیم کارشناسی دفاع کند.
افتخاری با اشاره به اینکه سامانه‌های اطلاعاتی برای حذف یارانه اقشار ثروتمند به دولت کمک می‌کند و اگر خطایی وجود داشته باشد، جای اعتراض وجود دارد، گفت: دولت باید این فرصت را غنمیت بداند و نگاه انتخاباتی به پرداخت یارانه‌ها نداشته باشد و با شعور مردم بازی نکند، چرا که خورشید پشت ابر پنهان نمی‌ماند.
وی با طرح این موضوع که ریختن منابع کشور به جیب اقشار ثروتمند جامعه با روح قانون هدفمندی یارانه‌ها مغایرت اساسی دارد، خاطرنشان کرد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها تقویت تولید داخلی، کشاورزی و صنعت دیده شده، اما پرداخت یارانه به افرادی که نیازی هم به آن ندارند چه فایده ای دارد؟ رفتار دولت در مخالفت با حذف یارانه دهک‌های جمعیتی ثروتمند جامعه با اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در تناقض است و تکرار این رفتار از سوی دولت یازدهم این پیام را می‌دهد که دولت اراده‌ای برای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی ندارد.
به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد حذف 3 دهک پردرآمد جامعه در طرح هدفمندی یارانه‌ها، گفته بود: وزیر تعاون گزارشی پیرامون حذف دهک‌های پردرآمد ارائه کرده و ما یک بار نیز یارانه بیش از 4.5 میلیون نفر را حذف کردیم و با توجه به بررسی مجدد الان بیش از 3 میلیون نفر طبق مصوبه مجلس از دریافت یارانه حذف شدند و وزارت تعاون مستمرا آن را در قالب اجرا ادامه می‌دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها