گرایش حزبی در مرحله دوم انتخابات تاثیر بالایی ندارد

کد خبر: 511491

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مردم بخشی از اعتقادات خود در مرحله دوم انتخابات را کنار بگذارند و از تنگ نظری بپرهیزند ارزش دارد تا نماینده مردم با رای بالاتری به مجلس برود.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام و المسلمین موسی قربانی با بیان اینکه به صورت طبیعی مشارکت در مرحله دوم انتخابات کاهش می‌یابد اظهار کرد: توصیه‌ام این است در هر حال کسانی که در مرحله اول به کاندیدایی رای داده‌اند که به مرحله دوم راه نیافته است با انجام بررسی‌های لازم به یکی از دو نفر باقی مانده که به نظرشان نزدیکتر است رای بدهند.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات در شهرهای بزرگ کار جناح‌های سیاسی جواب داد تصریح کرد:‌در شهرهای کوچک مردم بر اساس شناخت خود عمل می‌کنند و چون برای مرحله دوم بیشتر شهرهای کوچک باقی مانده‌اند، خیلی گرایش‌های حزبی و جناح‌های سیاسی اثر گذار نخواهد بود و مردم بر اساس شناخت خود عمل می‌کنند.
قربانی به ضرورت مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات اشاره کرد و گفت : هر کس حق دارد که افرادی را به مجلس بفرستد که فکر و سلیقه و عملکرد او را می‌پسندد وطبیعی است که مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که در مرحله دوم انتخابات مشارکت زیاد نیست افزود: مرحله دوم انتخابات محدود واز میان دو نفر است بنابراین ممکن است فرد مورد نظر رای دهنده، میان این دو نفر نباشد و این مطلب به خودی خود باعث کاهش مشارکت می‌شود و همچنین این که رای دادن در مرحله دوم مقید به این است که شناسنامه مهر مرحله اول را داشته باشد که این امر نیز از دیگر دلایل کاهش مشارکت درمرحله دوم است.
قربانی با بیان اینکه گرایش های حزبی در مرحله دوم انتخابات اثر گذاری بالایی نخواهند داشت تصریح کرد: به هر حال احزاب برای مرحله دوم هم فعال هستند و به خصوص اصلاح طلبان امید به جذب مستقلین دارند و مدعی هستند که 90 درصد مجلس اصلاح طلب هستند اما این ادعاها صحت ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها