هدایای ارزشمند روحانی برای دیار قومس

کد خبر: 512436

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط برای انجام سفر فردای ریاست جمهور و هیئت دولت به سمنان آماده است، گفت: روحانی هدایای ارزشمندی برای مردم این استان به همراه دارد.

خبرگزاری مهر: محمد شریعتمداری در خلال سفر یکروزه به شهرستان گرمسار و در آئین افتتاح آزمایشگاه صنعت ساختمان و مواد غذایی این شهرستان ضمن اشاره به سفر صبح سه شنبه هیئت دولت به استان سمنان، گفت: تمامی طرح ها و پروژه های مربوط به استان طی پروسه ای طولانی مدت مورد بررسی قرار گرفته اند و آن قبیل طرح هایی که با رفاه و زندگی مردم سرورکار دارند، به صورت ویژه در این سفر استانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: مطالبات استان سمنان از دولت بالغ بر ۲۲هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که کل بودجه عمرانی دولت به این میزان نمی رسد اما با این حال سعی می شود تا در بررسی طرح های عمرانی و اقتصادی تا حد توان دولت کوتاهی صورت نگیرد.
دولت سعی در جبران عقب ماندگی استان سمنان
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سعی در جبران برخی عقب ماندگی ها در استان ها خصوصا سمنان دارد، گفت: دولت یازدهم با اتخاذ سیاست های اجرایی ویژه در بخش های مختلف سعی در جبران عقب ماندگی های موجود در برخی استان ها دارد که نگاه ویژه به طرح های نیمه کاره و افتتاح نشده در عرصه های مختلف راه، ورزش، توسعه، صنعت و ... از جمله این سیاست ها است.
شریعمتداری با بیان اینکه تحریم ها مسیر رشد اقتصادی کشور را معکوس کرد، گفت: پیش از وقوع تحریم ها کشور در مسیر درست رشد اقتصادی گام بر می داشت که متاسفانه وقوع تحریم ها این مسیر رشد را معکوس کرد چرا که نیاز در بسیاری از موارد، دولت با محدودیت تکنولوژی و تامین نیاز تولید روبرو بود اما در دولت یازدهم شناسایی راهکارهای ارتقاء روند رشد و توسعه، در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به نفت است که با تلاش های صورت گرفته در بدنه دولت و رشد و توسعه اقتصادی کشور پس از رفع تحریم ها امیدواریم به این مهم دست یابیم.
آزمایشگاه های استاندارد توسعه می یابند
معاون اجرایی دولت همچنین از لزوم ساخت آزمایشگاه های استاندارد در مراکز استان و شهرستان ها خبر داد و گفت: یکی از بندهای ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی، مورد تاکید مقام معظم رهبری در تبیین شعار سال، توجه به تولید داخلی مبتنی بر استانداردهای لازم برای مصرف کننده است که این نیاز مصرفی، می بایست با ساخت آزمایشگاه های ویژه در مراکز استان و شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.
شریعتمداری با اشاره به اینکه گسترش استاندارد در برنامه های اقتصادی دولت وجود دارد، ابراز داشت: کالاهای تولید داخل برای مصرف کشور و همچنین صادرات نیازمند عبور از آزمایشگاه های استاندارد هستند و این مهم در زمره فعالیت های سازمان استاندار کشور با همراهی آزمایشگاه های معین به عنوان همکار این سازمان در مراکز استان و سپردن فعالیت های استاندارد سازی به آزمایشگاه های استانی قرار دارد که خوشبختانه اقدامت مناسبی نیز در این باره صورت پذیرفته است.
وی افزود: مراکز آزمایشگاهی مرجع در مراکز استان و شهرستان ها تحت نظارت سازمان استاندار ایران یکی از نیازهای اصلی کشور است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این طرح ها باشیم.
سمنان در مسیر رشد و توسعه شتابان
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دو سوم بودجه عمرانی استان سمنان برای توسعه شتابان هزینه خواهد شد، گفت: توسعه شتابان بخش های صنعتی و تولیدی یکی از برکات سفر ریاست جمهوری به این استان است که امیدواریم مردم به زودی آثار آن را در زندگی خود ببینند.
شریعتمداری با بیان اینکه برآورده ساختن همه ۲۲ هزار میلیارد تومان مطالبات مردم استان سمنان از عهده هیچ دولتی برنمی آید، گفت: دولت یازدهم سعی می کند بخشی از این مطالبات را به ویژه در بخش اشتغال زایی و آب شرب و کشاورزی در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: نیازهای واحدهای تولیدی و اقتصادی استان سمنان طی بررسی کارگروه ها و کمیته های ویژه دسته بندی شده اند و در سفر استانی ریاست جمهوری به همه آنها با اولویت پرداخته خواهد شد تا شاهد رشد و توسعه اشتغال و صنایع در این دیار باشیم همچنین باید گفت حفظ اشتغال و تولید در کنار رفع مشکل آب از اولویت های کاری دولت در سمنان است که طبق اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان گفت: برای رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای صنعتی در استان علاوه بر اعتبارات معمول استانی و ملی، ردیف اعتباری نیز از تسهیلات بانک مرکزی به استان سمنان واگذار شده است که کمیسیون رفع موانع تولید به ریاست استاندار سمنان می تواند از این اعتبارات در راستای آغاز حرکت شتابان رشد و توسعه در استان بهره گیرد.
رئیس سازمان استاندار ایران در این سفر شریعتمداری را همراهی می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها