رئیس‌جمهور بعدی آمریکا توافق هسته‌ای را ادامه می‌دهد

کد خبر: 515843

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیای جنوبی معتقد است تغییر سیاست خارجی ایالات‌متحده پس از توافق هسته‌ای شعاری مقطعی و اغراق‌آمیز است.

خبرگزاری تسنیم: پروفسور «نیکلاس کال» با اشاره به این‌که سیاست خارجی ایالات‌متحده پس از انتخابات پیش رو تغییر زیادی را نخواهد داشت، گفت: عقیده من به‌عنوان یک استاد بریتانیایی که در مورد سیاست خارجی ایالات‌متحده آمریکا مطالعه کرده، این است که آمریکایی‌ها تمایل دارند تا در مورد تغییر سیاست کاخ سفید، آن‌هم در زمان انتخابات دست به اغراق بزنند.
به‌عنوان‌مثال اوباما مجبور بود تا بسیاری از سیاست‌های بوش را ادامه دهد. درهرحال موضوع هسته‌ای ایران در مرحله ابتدایی انتخابات می‌تواند به‌راحتی وارد بازی‌های سیاسی شود و چیزی که می‌بینیم گویا این امر است؛ اما خیلی سخت می‌توان انتظار داشت که پس از پایان انتخابات شاهد تغییری در این توافق باشیم.
او موافقت کنگره با توافق هسته‌ای را حاصل لابی کشورهای متحد آمریکا عنوان کرد و ادامه داد: از طرفی دیگر هم می‌توان تسلیم کنگره را نشانی از لابی شدید کشورهای متحد آمریکا در این مذاکره دانست. در هر صورت شواهد نشان می‌دهند که این توافق دستاورد مهمی برای بسیاری از کشورها بوده است که به‌راحتی نباید انتظار تغییری را در آن داشت. من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور بعدی ایالات‌متحده هم به صورتی مشابه توجیه خواهد شد تا چنین روندی را در پیش بگیرد.
نویسنده کتاب «فروش جنگ» همچنین به ‌پیش‌بینی در مورد پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده پرداخت و افزود: برای پیروزی نهایی در انتخابات پیش رو نامزدهای دیگر کار سختی را در مقابل هیلاری کلینتون دارند. درواقع هنوز نتوانسته‌ام خود را مجاب کنم که ترامپ می‌تواند او را در این راه شکست دهد. به‌ویژه که با اقدامات خود احساسات منفی بسیاری از آمریکایی‌ها نسبت به خود متوجه ساخته است. به عبارتی می‌توان این اقدامات را ناآگاهانه و بی‌خردانه دانست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها