ولایتی: امروز سوریه از هر زمان دیگر قدرتمندتر است

کد خبر: 519343

مشاور مقام معظم رهبری بر ادامه حمایت ایران از مردم و دولت سوریه در برابر تروریست ها تاکید کرد.

پرس تی وی: علی اکبر ولایتی روز جمعه پس از ورود به دمشق گفت: «ارزیابی ما این است كه سوریه بیش از هر زمان دیگر در موضع قدرت قرار دارد و روابط جمهوری اسلامی ایران با سوریه نزدیك بوده و از مقاومت مردم و ملت سوریه در برابر تروریست ها و جریانات افراطی و تكفیری حمایت می كنیم.»
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «روابط دو كشور دوست و برادر ایران و سوریه و ضرورت حفظ ثبات و امنیت در منطقه می طلبد كه رفت و آمدهای منظم و دقیقی میان دو طرف برای ارزیابی شرایط و وضعیت تحولات میدانی شكل گیرد.»
مشاور مقام معظم رهبری در ادامه گفت: «بسیار خوشحال هستیم كه پیام های محبت آمیز و سلام مقام معظم رهبری را به ملت و دولت سوریه ابلاغ می كنیم.»
وی تاكید كرد: «لازم است در فاصله های نزدیك بین ما و سوریه تبادل نظرهایی انجام شود و معتقدم رئیس جمهوری سوریه نشان داده است كه با تدبیر و شجاعت می تواند این كشور را اداره نمایند و ان شاءالله به ساحل سلامت خواهد رساند.»
دیدار ولایتی با فیصل مقداد در سوریه، 17 اردیبهشت 1395(عکس از خبرگزاری سانا)
ولایتی روز جمعه از طریق لبنان وارد سوریه شد و مورد استقبال فیصل مقداد، قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه و سایر مسئولان محلی قرار گرفت.
مقداد در دیدار با ولایتی گفت، سوریه و ایران و دیگر همپیمانان در حال حركت به سوی یك پیروزی بزرگ هستند.
مقداد افزود: « ایران همواره دركنار ملت سوریه ایستاده است و روابط دو كشور راهبردی و سرنوشت ساز است.»
وی ادامه داد، سوریه همواره بر حل و فصل سیاسی بحران تاكید كرده است ولی گروه های تروریستی و هیات های تحت فرمان عربستان، تركیه و قطر در این مسیر حركت نمی كنند و این كشورها شایسته مشاركت در هر اقدام بین المللی برای حل بحران سوریه نیستند.
قائم مقام وزیر امورخارجه سوریه تصریح كرد، تجاوزهای گروه های تروریستی به دستور گردانندگان آن ها صورت می گیرد زیرا آن ها از پیروزی های ارتش سوریه خشنود نیستند ولی سوریه به تعهدات بین المللی خود پایبند است و به آتش بس در حلب و هر جای دیگری احترام می گذارد.
مقداد همچنین ضمن خوش آمد گویی به ولایتی، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان كشور دوست و همراه دولت و ملت سوریه یاد كرد و از رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران به جهت حمایت از سوریه قدردانی كرد.
ولایتی در این سفر قرار است با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و سایر مقامات ارشد این کشور دیدار كند.
عربستان از تروریستها حمایت می کند
پیش از سفر به دمشق، ولایتی همچنین در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: «هیچ کسی نمی تواند راه حل مورد نظر خود را به ملت سوریه تحمیل کند. سوریه در نبرد خود ضد تروریسم پیروز خواهد شد.»
ولایتی افزود: «دوستان و دشمنان سوریه می دانند نمی توان راه حلی را به ملت سوریه تحمیل کرد. هر راه حلی به سوریها تحمیل شود، شرایط پنج سال گذشته در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.»
وی با محکوم کردن اتهامات عربستان سعودی علیه ایران درباره مداخله در امور عراق و سوریه، سعودیها را به حمایت از تروریسم در این دو کشور متهم کرد و گفت: «ما در عراق بر اساس درخواست رسمی دولت این کشور برای مبارزه با داعش دخالت کردیم و در مورد سوریه هم به درخواست دولت قانونی این کشور نیرو اعزام کردیم تا از دمشق در برابر حمله داعش حمایت کنیم. آیا عربستان به این مسئله اعتراض دارد و می گوید نباید ایران در عراق و سوریه مداخله کند؟ خود شما که در عراق و سوریه دخالت می کنید. ما از دولت های قانونی این دو کشور حمایت می کنیم و شما حامی دشمنان دو کشور هستید.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها