صیانت اجتماعی در فضای مجازی

کد خبر: 519418

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، گفت: امنیت شبکه و صیانت اجتماعی با هدف تأمین شبکه پاک مدنظر وزرات ارتباطات قرار دارد.

خبرگزاری فارس: محمود واعظی وزیر ارتباطات امروز شنبه 18 اردیبهشت در همایش فرایند قانون‌گذاری؛ الزامات و راهکارها با اشاره به شرایط منطقه‌ای، گفت: ایران می‌تواند کشوری سرمشق برای جهان اسلام باشد.
وی شرط سرمشق شدن ایران برای جهان اسلام را همدلی و انسجام در داخل کشور دانست و بیان داشت: اگر مجلس همراه بوده و همدلی در آن محور باشد می‌تواند کمک کند که نظام نقش بیرونی خود را ایفا کند.
واعظی با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت مجلس در راستای منویات مقام معظم رهبری و نیز حفظ استقلال خود، در تشریح اقدامات وزارت ارتباطات در طول تصدی خود، گفت: ما آی.تی را با پست تلفیق کردیم.
وی با تأکید بر اینکه سیاست پست بانک انجام وظایف بانک‌ها نیست، خاطرنشان کرد: هدف از پست بانک رونق کسب و کار و انتقال فناوری به روستاها و مناطق محروم است.
وزیر ارتباطات در ادامه به سه محور از فعالیت‌های وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: آی.سی.تی پیشران توسعه کشور است و همچنین توانمندسازی بخش‌های مختلف کشور و تسهیل‌گری در امور مردم از دیگر محورهای وزارت ارتباطات است.
وی فضای مجازی را برای کشور هم فرصت و هم تهدید خواند و تصریح کرد: در دنیای امروز نمی‌توان بدون فضای مجازی امورات خود را پیش برد.
واعظی با اشاره به تهدیدهای فضای مجازی که تخریب‌گر اخلاق و کانون خانواده است، بر ضرورت دقت‌عمل در این باره تأکید کرد و اظهار داشت: امنیت شبکه و صیانت اجتماعی با هدف تأمین شبکه پاک، مدنظر وزارت ارتباطات قرار دارد.
وزیر ارتباطات بر توجه در محتوای فاخر در فضای مجازی و نیز توجه به مناطق محروم در توسعه امکانات مربوط به فناوری اطلاعات تأکید کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها