خرسند: فعالیت فرهنگی اولویت بلند مدت مجلس باشد

کد خبر: 529924

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: درست است که بهبود وضعیت اقتصادی اولویت اول مجلس دهم است، اما آنها باید فعالیت فرهنگی را در اولویت بلند مدت خود قرار دهند.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند، اظهار کرد: این اولین باری نیست که مقام معظم رهبری عدم رضایت خود را از وضعیت فرهنگی بیان می‌کنند. ایشان در مقاطع مختلف و در دولت‌های متمادی بحث های زیادی در مورد مسائل فرهنگی انجام داده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در امور اولویت‌دار کشور شاهد اولویت رسیدگی به مسائل فرهنگی نبوده و نیستیم. در واقع ما در کشورمان دچار نوعی بی برنامه‌گی و انفعال در سیاست ورزی های فرهنگی هستیم.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: رهبری ازعنوان ولنگاری فرهنگی برای بی اهتمامی دستگاه های فرهنگی در این حوزه یاد کردند. این ولنگاری هم به نگاه دستگاه‌های فرهنگی و هم به عدم انطباق برنامه‌های این دستگاه ها با نیازهای کشور باز می گردد .

وی ادامه داد: برخی برنامه ها به نام برنامه‌های فرهنگی در کشور انجام می‌شود که واقعا هیچ انطباقی با فرهنگ اصیل ما ندارد. کسی هم نیست که با چنین بی فرهنگی‌هایی مقابله کند. عده ای با هر گونه کار فرهنگی واقعی مخالف می‌کنند و در جلوگیری از فعالیت‌های اصیل فرهنگی پیشگام هستند.

خرسند خاطر نشان کرد:همه موافق هستند که تولید یک کالای غیر بهداشتی مضر است اما کسی جلوی کالاهای غیربهداشتی فرهنگی را نمی گیرد.

وی تصریح کرد: لازم است که همه مسئولین و مردم دغدغه کار فرهنگی داشته باشند. مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وارد عمل شوند و طرح‌هایی را با اولویت در این زمینه اجرا کنند.

خرسند در پایان گفت: درست است که در حال حاضر مجلس با اولویت بهبود وضع اقتصاد و معیشت رو به رو است، اما باید کار فرهنگی را در اولویت بلند مدت خود قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها