آیت‌الله مصباح یزدی: هدف از تلاش‌های دنیوی باید آبادانی آخرت باشد

کد خبر: 534733

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: هدف از تلاش و کوشش‌های ما در این دنیا نیز باید آبادانی آخرت باشد تا به سعادت حقیقی نائل شویم.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جلسه درس اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حقیقتاً چنانچه آخرتی در کار نبود، دنیا لغو و بیهوده می‌شد و این‌که خدای متعال در قرآن کریم به ما می‌گوید که ما شمارا در این دنیا آوردیم تا امتحانتان کنیم، دلیل بر این موضوع است که اصل کار و زندگی حقیقی جای دیگری به‌غیراز این دنیاست.

وی افزود: در این دنیا کسانی موفق بوده و به مقصود رسیده‌اند که زندگی دنیوی را به‌سان مزرعه‌ای برای برداشت نهایی در عالم آخرت قرار دهند، نه این‌که دنیا آن‌ها را مشغول به خودساخته و از هدف اصلی غافل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با هشدار نسبت به خطرات و آسیب‌های حب دنیا و وابستگی بیش‌ازحد به آن گفت: دنیا و تلاش‌های ما در آن اگر وسیله و ابزاری برای آبادانی آخرت باشد، هیچ اشکالی ندارد بلکه ممدوح هم است و در آموزه‌های دینی ما نیامده که شما تارک‌دنیا شوید بلکه تأکید شده دل‌بسته به دنیا و مسائل دنیوی نشده و بدانید دنیا محل ماندن نیست.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) در همین رابطه فرمایش گهرباری دارند و می‌فرمایند: "دنیا کمک خوبی برای آخرت است" که در واقع بیان حضرت اشاره به همان نکته‌ای است که ما بکوشیم از زندگی در این دنیا و تلاش‌های دنیوی خود، سبب آبادانی آخرتمان شویم نه این‌که در همین دنیای فانی گیر کرده و از آخرت غافل بمانیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مرحوم حضرت امام (ره) نیز همواره در توصیه‌هایشان خطاب به نسل جوان می‌فرمودند که قدر جوانی، انرژی و توان خاص این دوره را بدانید و تا جوان هستید برای آخرت خود ذخیره و توشه جمع‌آوری کنید.

وی گفت: علم، معرفت و توان ما در این دنیا باید در این جهت به‌کارگیری شود که سبب نزدیکی‌مان به خدا و تقویت معنویت در راستای آبادانی آخرت شود و لذا همواره و در هر شرایطی باید مراقب فریب‌ها و دام‌های دنیا باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها