نجفی: دو برابر ظرفیت زندان‌ها، زندانی وجود دارد

کد خبر: 535217

مشاور اقتصادی رییس‌جمهور گفت: موضوع فیش‌های حقوقی مربوط به این روزها نمی‌شود بلکه سال‌ها در خصوص این فیش‌ها غفلت شده چون تشکیلات دولتی در ایران بسیار بزرگ بوده و انضباط در آن بسیار سخت است.

خبرگزاری ایلنا: مشاور اقتصادی رییس‌جمهور گفت: موضوع فیش‌های حقوقی مربوط به این روزها نمی‌شود بلکه سال‌ها در خصوص این فیش‌ها غفلت شده چون تشکیلات دولتی در ایران بسیار بزرگ بوده و انضباط در آن بسیار سخت است.

محمدعلی نجفی در خصوص سیاست های دولت قبل گفت : اگر در دولت قبل به جای سیاست‌های پوپولیستی، درصدی از نفت بشکه‌ای ۱۱۰ دلار به ترمیم سیکل معیوب آموزش و توسعه در کشور اختصاص پیدا می‌کرد این موضوع رفع شده بود. در این دولت نیز با کاهش قیمت نفت هنوز نتوانسته‌ایم این سیکل معیوب را ترمیم کنیم. نجفی با بیان اینکه اگر هزینه و منابع ناگهانی وارد آموزش و پرورش بشود اتلاف ثروت ایجاد می‌شود، ادامه داد: تجربه بین‌المللی نشان می‌دهد که در یک بازه زمانی در هر کشوری بیشترین توجه به نظام آموزشی شده است و ژاپن نمونه بارز آن است و بعد از آن نیز فرانسه قرار دارد که پس از جنگ جهانی دوم جز اولین برنامه‌هایش تشکیل کمیسیون تعلیم و تربیت بوده که مسئولیت آن طراحی نظام جدید آموزشی فرانسه بود. در کشور ما هم باید یک عزم جدی برای ارتقا نظام آموزشی وجود داشته باشد. مشاور رئیس جمهور با تاکید بر این موضوع که متاسفانه ما امروز به جای فکر کردن به ساخت مدرسه باید به فکر ساخت زندان جدید باشیم، ادامه داد: هم اکنون دو برابر ظرفیت زندان‌ها زندانی در کشور وجود دارد سئوال اینجاست که چرا باید در یک کشور اسلامی چنین باشد؟ در کنار آن آمار دو میلیون ۷۰۰ هزار زن سرپرست خانوار را داریم که فقط ۱۹ درصد از آن‌ها شاغل‌اند و ۴۵ درصدشان تحت حمایت قرار دارند. مشاور اقتصادی رئیس جمهوری با انتقاد از حمله به سفارت عربستان ادامه داد: دستگاه دیپلماسی دولت تلاش کرده و دیپلماسی برقراری ارتباط با دنیا را در پیش گرفته است، بعد یک عده از سفارت عربستان سر در می‌آورند که نه معلوم می‌شوند چه کسانی هستند؟ چه کردند؟ برای چه اینگونه کردند؟ بعد بر اساس اطلاعات متوجه می‌شویم که عربستان به خاطر همین حرکت با نفتکش‌ها و بانک‌های اروپایی تماس گرفته و گفته اگر با ایران ارتباط برقرار کنید، حساب‌هایم را در بانک‌ها می‌بندم و قراردادهای نفتکش‌ها را لغو می‌کنم. مشاور اقتصادی رئیس جمهوری به فیش‌های حقوقی منتشره اشاره کرد و افزود: این موضوع مربوط به این روز‌ها نمی‌شود بلکه سال‌ها در خصوص این فیش‌ها غفلت بوده است چون تشکیلات دولتی در ایران بسیار بزرگ بوده و انضباط در آن بسیار سخت است. این مشکل حل شدنی است، اما تدریجی حل می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها