اهميت محاکمه حمله‌كنندگان به سفارت عربستان

کد خبر: 539150

در آستانه فرا رسيدن روز ۲۸ تيرماه يعني روز رسيدگي به پرونده حمله به سفارت عربستان هستيم. این حمله كه بر اساس بي‌تدبيري خاطيان صورت پذيرفت، پرسشي را در اذهان عمومي تداعي كرد كه چگونه برخي از كشورها كه خود نيز به اقدامات تروريستي و حمايت از تروريست در منطقه محكوم هستند،ايران را پس از مساله حمله به سفارت عربستان به ناامني محكوم مي‌كنند و آيا زمان آن فرا نرسيده است با افرادي كه با حيثيت كشور بازي مي‌كنند قاطعانه برخورد شود؟

روزنامه آرمان امروز: در آستانه فرا رسيدن روز ۲۸ تيرماه يعني روز رسيدگي به پرونده حمله به سفارت عربستان هستيم. این حمله كه بر اساس بي‌تدبيري خاطيان صورت پذيرفت، پرسشي را در اذهان عمومي تداعي كرد كه چگونه برخي از كشورها كه خود نيز به اقدامات تروريستي و حمايت از تروريست در منطقه محكوم هستند،ايران را پس از مساله حمله به سفارت عربستان به ناامني محكوم مي‌كنند و آيا زمان آن فرا نرسيده است با افرادي كه با حيثيت كشور بازي مي‌كنند قاطعانه برخورد شود؟
ماموران قضائي و انتظامي بايد با دقت اين مسائل را مورد بررسي قرار دهند و اعلام كنند كه آيا حضور اين افراد براي حمله به سفارت عربستان با برنامه‌ريزي قبلي صورت گرفت و اگر پاسخ مثبت است، بايد پاسخگو باشند كه چرا جلوي اين افراد خودسر گرفته نشد؟ اين اقدام در ابعاد بسيار گسترده‌اي در جهت منافع عربستان در منطقه و خدشه به ‌اعتبار ايران صورت گرفته است. چراكه عربستان با استفاده از اقدام اين افراد، جريان‌سازي‌هاي جديدي را عليه كشورمان در سطح منطقه و جهان انجام داد.
بنابراين اقدام آنها خدمت بزرگي به رژيم عربستان بود تا موفق شود چهره وارونه از ايران در منطقه به نمايش بگذارد. لذا دستگاه قضائي بهتر است زودتر با خاطيان پرونده حمله به سفارت عربستان برخورد كند تا در آينده شاهد تكرار مسائلي نظير آن نباشيم.
مسئولان نظامي و دستگاه ديپلماسي به خوبي آگاه هستند اين قبيل از اقدامات خدمتي به كشور نمي‌كند و به همين علت به نظر مي‌رسد اين افراد مشكوك بوده و احتمالا جريان خاصي نقش هدايتی داشته است تا در حقيقت با خسارت وارد كردن به سفارت عربستان به رژيم آل سعود خدمت كنند و فضايي كه عليه عربستان بود، به نفع اين كشور تغيير دهند. به همين علت لازم است خاطيان به اشد مجازات برسند. بر اين اساس دستگاه قضائي اكنون در حال رسيدگي به پرونده مذكور بوده و افكار عمومي و مسئولان در انتظار هستند كه خاطيان وعوامل پشت پرده حمله به سفارت شناسايي و محاکمه شوند و حكم قاطعي درباره اين افراد صادر شود. چراكه مساله حيثيت ملي فراتر از افراد و گرايش‌هاي سياسي است.
به هر حال ورود به سفارت عربستان موجب شد كه عربستان، افكار عمومي منطقه را عليه ايران بسيج كند و از سويي در اتحاديه عرب، سازمان ملل، همكاري‌هاي اسلامي و شوراي همكاري خليج فارس ايران را به خاطر حمله به سفارت مورد مواخذه قراردادند. بنابراين اگر اقدام اين افراد در سفارت عربستان نبود قطعا چنين فضايي عليه ايران شكل نمي‌گرفت و براي اينكه در آينده از به وجود آمدن چنين حوادثي جلوگيري شود، شایسته است دستگاه قضا براي حفظ اعتبار ملي قاطعانه با خاطيان برخورد و آنها را به اشد مجازات برساند و عوامل پشت پرده آن را نيز به مردم معرفي كند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها