امام‌جمعه کرج: عملکرد آمریکا خلاف تعهدات برجام است

کد خبر: 543430

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تحریمی‌هایی که قرار بود لغو شود، لغو نشده بلکه در پسابرجام تحریم‌هایی جدید وضع شده است، گفت: بعد از برجام حدود ۷۰ طرح ضدایرانی وضع شده و هنوز هم از طریق سیستم بانکی به‌دنبال فلج کردن ایران هستند.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در نماز جمعه امروز کرج با تسلیت روز 15 شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: رسول خدا(ص) بر پیکر مطهر حمزه سیدالشهدا(ع) 70 بار نماز میت اقامه کرد. حمزه سیدالشهدا(ع) یکی از یاران باوفای حضرت محمد(ع) بود که از ایشان در مقابل دشمنان دفاع می‌کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شخصیت بزرگ علمی، جهادی و انقلابی بود که کمتر در مورد ابعاد شخصیتی وی مطلب بیان می‌شود؛ حضرت عبدالعظیم(ع) از علمای شیعه است، ایشان در عصر خود مجتهد توانمندی بودند که توانایی صدور فتوا در مورد دستورات دینی را داشتند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان، نهادی است که از قانون اساسی و مردم‌سالاری دینی حراست و حفاظت می کند و حافظ مصالح نظام و اسلام است.
وی با بیان اینکه نخستین وظیفه شورای نگهبان نظارت بر قوانین است، ادامه داد: نظارت بر انتخابات در سراسر کشور از وظایف شورای نگهبان است که براساس ضوابط و چارچوب قانونی این نظارت‎ها اعمال می‌شود.
امام‌جمعه کرج با اشاره اینکه اینکه مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با قانون است، عنوان کرد: از فرمایشات امام خمینی(ره) این است که کسانی که با مصوباتی که شورای نگهبان تایید کرده، مخالفت می‌کنند، این افراد دانسته ‌یا ندانسته با اسلام مخالفت می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه قانون حتی اگر به ضرر افراد باشد، باید اجرا شود، تصریح کرد: اگر کسی در مقابل اجرای قانون مقاومت کند، طاغوت است.
امام جمعه کرج با بیان اینکه امام خمینی (ره) توهین و تخریب شورای نگهبان را خطرناک دانسته‌اند، تاکید کرد: این فرمایش امام خمینی (ره) است که هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است، مفسد است.
وی با بیان اینکه در سا‌ل‌های اخیر عده‌ای خود را به سبب برخوردها و سخنانی که بیان کرده‌اند در ردیف مفسد فی الارض قرار داده‌اند، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در این دوره حقوقدانانی انتخاب کرد که روحیه انقلابی بالایی دارند.
امام جمعه کرج بااشاره به فرارسیدن سالروز تصویب قطعنامه 598 شورای امنیت برای پایان بخشیدن به جنگ تحمیلی علیه ایران، گفت: این قطعنامه یکی از قویترین قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد جنگ است. امام(ره) در آن دوران سخت این شرایط سخت پذیرش قطعنامه را به شرایط نوشیدن جام زهر تعبیر کردند.
وی با اشاره به سالروز یک‌سالگی برجام عنوان کرد: ادعاهایی در مورد برجام و دستاوردهای آن توسط برخی از مسئولان بیان شد که با واقعیت‌های موجود همخوانی و سازگاری ندارد.
آیت‌الله حسینی‌همدانی تصریح کرد: بعد از گذشت یک سال معلوم شد که فتح الفتوحی در کار نبوده و طرح مسائلی از قبیل بزرگترین دستاورد کشور، شباهت به معجزه، تسلیم قدرت‌های جهان در مقابل ایران، بالاتر بودن برجام از فتح خرمشهر، برداشتن سایه شوم جنگ از کشور، بزرگترین پیروزی در تاریخ انقلاب و ایران و آغاز شکوفایی اقتصادی چقدر با واقعیت همخوانی دارد.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری و نقدهای دلسوزان باید در این زمینه جدی گرفته می‌شد، گفت: کسانی که به‌عنوان منتقد برجام روزی سخنی می‌گفتند، مشخص شد که حق داشتند.
وی با بیان اینکه چهره طرف مقابل برای ما از قبل روشن بود، تاکید کرد: برخی در سخنانشان از برگشت فوری به حالت اولیه قبل از برجام حرف می‌زنند، که باید از این دوستان پرسید که چه مقدار هزینه برای برگشت به آن شرایط نیاز است؟
امام جمعه کرج با بیان اینکه تلاش زیادی برای تولید اورانیوم در کشور توسط دانشمندان جوان انجام شده بود، گفت: چقدر هزینه نیاز است که قلب راکتور اراک شروع به تپش کند و ذخیره اورانیوم غنی شده به زمان قبل از برجام برسد؟
وی با بیان اینکه ای کاش به کلام منتقدان توجه می‌شد، افزود: انتظار این بود که به هشدارهای مقام معظم رهبری که در سخنانشان تاکیدات فراوانی بر بدذاتی، دروغگویی و فریبکاری آمریکا داشتند، توجه شده بود.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه ظالم‌بودن و زیاده‌خواهی از صفات آمریکا است که حاضر است برای رسیدن به منافع خود دست به هر اقدامی بزند، گفت: این کشور حتی برای رسیدن به خواسته‌های خود دست به کشتن سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان می‌زند و تاریخ گواه قتل چند هزار سرخپوست برای حاکمیت در یک منطقه است.
امام‌جمعه کرج با اشاره اینکه کشوری که شهروندان خود را برای رسیدن به هدفش به قتل می‌رساند، قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: روز گذشته مجلس نمایندگان با 246 رأی تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب کردند.
وی با اشاره به اینکه عملکرد آمریکا خلاف تعهدات برجام بوده و این عملکرد قابلیت دفاع نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس تعهدات و گاهی بیشتر از تعهدات انجام داد درحالی که خلاف وعده‌های داده شده، آمریکا 2 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران را دوباره غارت کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه تحریمی‌هایی که قرار بود لغو شود، لغو نشده بلکه در پسابرجام تحریم‌هایی جدید وضع شده است، گفت: بعد از برجام حدود 70 طرح ضدایرانی وضع شده و هنوز هم از طریق سیستم بانکی به‌دنبال فلج‌کردن ایران هستند.
وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق سیستم بانکی به دنبال اجرای نقشه‌های شوم خود است، بیان کرد: از طریق جاسوسی با روش نفوذ در شبکه بانکی به‌دنبال به کنترل درآوردن اقتصاد ما هستند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه گروهی در این کشور منویات غرب و منطق باطل در موضوعات مختلف را از طریق برخی از افراد که مسئولیت نیز دارند به گفتمان بین مردم تبدیل می‌کنند، گفت: این افراد به‌دنبال تغییر مسیر و هدایت مردم به سویی دیگر هستند. مردم ما همیشه در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده و با آن مقابله می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم قاطعیت دستگاه دیپلماسی مقابل گستاخی‎های برخی کشورها و میزبانی از منافقین و سران برخی از کشورهای مرتجع منطقه اظهار داشت: یکی از مسئولان سابق عربستان سعودی خزعبلاتی علیه ایران بیان کرد و تهدید هم کرده است.
امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه حامیان تکفیری‌ها خود گرفتار پرورش‌یافته‌گان‌شان هستند، گفت: این سخنان و اظهارات گزاف نیازمند پاسخگویی محکم از سوی دستگاه دیپلماسی کشور است و نباید از کنار آن کریمانه گذشت.
وی با بیان اینکه لازم بود موضعی قاطع در مقابل زیادگویی‌های مسئول عربستانی اتخاذ می‌شد، متذکر شد: با کشوری که به روش‌های مختلف اعلام جنگ کرده مماشات نیاز نیست و قاطعیت و صلابت برای پاسخگویی به آن نیاز است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه دیپلماسی بالابردن دست‌ها و تسلیم‌شدن در مقابل زیاده‌خواهی‌ها نیست گفت: باید از عزت و اقتدار ملت در عرصه بین‌المللی دفاع کرد؛ این دشمنی استکبار با ما تمام شدنی نیست؛ سران منحوس رژیم سعودی تعلیم‌دیده‌ آمریکا هستند. به عربستان تذکر می‌دهیم که با دم شیر بازی نکند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها