ایجاد تنش‌ در انتخابات سال آینده

کد خبر: 547321

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتقاد از شرکت و سخنرانی افرادی در محافل خارج از کشور با عنوان رئیس و عضو مجلس جوانان گفت: نمی توان عده ای منصوب به جریانی خاص را به صورت انتصابی به عنوان رئیس مجلس جوانان معرفی کرد.

حسین زینلیان بروجنی عصر شنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد افزود: تنها بر انجمنی می توان نام مجلس را نهاد که اعضای آن به روش دموکراتیک انتخاب شده باشند.
وی ادامه داد: این تشکل در اعتراض به عملی نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی به تجمع در برابر وزارت اقتصاد اقدام کرد و از این طریق توانست مقداری از خواسته ها را در سطح مردم مطرح نماید.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برای برگزاری این تحصن به دانشجویان برگزارکننده فشار وارد شد که صدور مجوز تحصن در صبح روز برگزاری و مشروط نمودن تحصن به شرکت حداکثر 100 نفر، از جمله آن است.
وی افزود: این مطالب برخلاف نص قانون است و نمی توان تعداد افراد متحصن را ملاکی برای قانونی یا غیرقانونی بودن یک تجمع در نظر گرفت.
زینلیان مطالبه گری را مهمترین خصیصه تشکلهای دانشجویی ذکر و بیان کرد: در این سال ها مشاهده شده مخالفت و انتقاد از دولت و به ویژه برجام در دانشگاه ها توسط نهادهای حاکمیتی تحمل نمی شود.
وی ادامه داد: با محدودیت هایی که در زمینه مخالفت با دولت وجود دارد پیش بینی می شود سال آینده و در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنشهای بسیاری رخ دهد.
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برای جلوگیری از تنش های پیش بینی شده در سال آینده باید فضایی ایجاد شود که افراد بتوانند به تبادل نظر بپردازند وگرنه نه تنها فرصت حضور پرشور و با شعور دانشجویان از دست می رود بلکه پتانسیل برخورد روز به روز قوت می گیرد.
وی افزود: در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها خواستار ارتباط سران سه قوه با جوانان شده اند اما هنوز رئیس قوه قضائیه حتی یک بار نیز در میان دانشجویان حضور نیافته است.
زینلیان بروجنی ادامه داد: جامعه اسلامی دانشجویان از سران هر سه قوه دعوت می کند در دانشگاه حضور یافته و به مطالبات و سئوالات دانشجویان پاسخ دهند.
وی همچنین گفت: نوزدهمین کنگره جامعه اسلامی دانشجویان کشور روز دوشنبه چهارم مرداد در مشهد آغاز و روز سه شنبه پنجم همین ماه خاتمه می یابد.

او افزود: در این همایش 250 نفر عضو از 56 دفتر دانشگاهی 9 نفر را از بین 50 نامزد به عنوان اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان انتخاب می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها