گزارش نهایی فیش‌های نجومی هفته آتی بررسی می‌شود

کد خبر: 551888

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین جلسه کمیسیون، گزارش نهایی تهیه شده درباره فیش‌های حقوقی نامتعارف با حضور نمایندگان سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بررسی خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما: بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار اولین جلسه کمیسیون پس از تعطیلات افزود: در این جلسه با حضور اعضای سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، گزارش جامع فیش‌های حقوقی نجومی بررسی می شود و در آن تعداد افرادی که حقوق‌های نامتعارف دریافت کردند مشخص خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر رسیدگی به حقوق‌های نامتعارفی که به خزانه بازگشته است، موضوع احتمال باقی ماندن برخی از مدیرانی که هنوز شناسایی نشده اند نیز بررسی خواهد شد.
پارسایی افزود: پس از جمع بندی گزارش در روز یکشنبه، در جلسه روز سه‌شنبه و با حضور اعضای ثابت کمیسیون، پرونده به صورت جامع بررسی و پس از تصویب، در هفته بعد به صحن مجلس ارائه خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در بررسی پرونده فیش‌های نجومی گفت: از همان ابتدای مطرح شدن این موضوع و پس از توصیه های مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور و رئیس مجلس و همکاری همه قوا، بازوهای نظارتی نیز فعال شد و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اقدامات خوبی انجام دادند.
پارسایی با اشاره به میزان حقوق‌های بازگشت داده شده به خزانه افزود: تاکنون نتایج خوبی حاصل شده و مبالغی به خزانه بازگشت داده شده است اما گزارش نهایی پس از بررسی های جامع، به صحن مجلس تقدیم و سپس قرائت خواهد شد.
وی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 از سال 1393 پیگیر دریافت‌های نامتعارف بوده است اظهار داشت: با بررسی پرونده های موجود در کمیته فرهنگی و اجتماعی متوجه شدیم که در سال 1393 مکاتباتی میان کمیسیون و یکی از وزارتخانه ها در خصوص بحث حقوق‌های نامتعارف انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 افزود: البته با توجه به تعدد پرونده های موجود در این کمیسیون، این پیگیری به نتیجه خاصی نرسیده است.
پارسایی گفت: اما باید گفت که حتی در گذشته نیز تلنگری به برخی از مسئولان مربوط در خصوص وقوع چنین تخلفاتی در زیرمجموعه‌های آنها زده شد که اگر همان موقع رسیدگی می شد، کار به اینجا نمی رسید.
وی در ادامه با اشاره به گزارش تهیه شده در کمیسیون اظهار داشت: این گزارش بسیار جامع است و حتی موضوع مقصران و افرادی که قبل از رو شدن فیش‌های نامتعارف می توانستند با اقدامات مقتضی، از وقوع چنین تخلفاتی پیشگیری کنند و همچنین برخی مجوزهای مربوط به شش، هفت سال پیش که سنگ بنای حقوق‌های نامتعارف بوده نیز لحاظ شده است.
پارسایی گفت: در گزارش کمیسیون برای جلوگیری از وقوع چنین اقداماتی، پیشنهادهایی نیز مطرح شده است که این پیشنهادها در کنار طرح مجلس و لایحه‌ای که احتمالا دولت ارائه خواهد کرد، یک قانون جامع و کامل برای جلوگیری از تخلفات و پرکردن خلأهای قانونی خواهد بود.
وی افزود: البته 950 پرونده ای که در این خصوص مطرح شد پرونده 950 مدیری بود که احتمال دریافت حقوق‌های نامتعارف ازجانب آنها وجود داشته است.
پارسایی تصریح کرد: در این بین کمتر از 3 درصد حقوق بالای 30 میلیون تومانی دریافت کردند و خوشبختانه گستردگی حقوق‌های نامتعارف زیاد نبوده است.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: ان شاءالله با وضع قوانین صحیح جلو همین تعداد محدود نیز گرفته خواهد شد.
پارسایی در ادامه با اشاره به بررسی گزارش مسکن مهر در نشست بعدی کمیسیون افزود: با توجه به شکایات متقاضیان مسکن مهر، رسیدگی به شکایات مطرح شده در دستور کار هفته آینده کمیسیون قرار دارد.
وی اضافه کرد: حدود دو هفته پیش با دعوت کمیسیون اصل 90، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون آمدند و شکایات مطرح شده بررسی شد.

پارسایی گفت: قرار شد با ارائه گزارش نهایی ازجانب آنها، جمع بندی کاملی درخصوص مشکلات مسکن مهر صورت گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها