انتخابات می‌تواند هدف تهمت‌ها و توهین‌ها باشد

کد خبر: 552271

دبیر کل مجمع جانبازان و ایثارگران با بیان اینکه مدتی است که افراد به سادگی به یکدیگر افترا و تهمت می زنند گفت:‌این تهمت‌ها و توهین ها می‌تواند با رویکرد انتخاباتی باشد.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر مرتضوی کیاسری با اشاره به توصیه رئیس جمهور برای رعایت اخلاق و پرهیز از اتهام زدن به افراد اظهار کرد: انتخابات پیش رو می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز بداخلاقی ها باشد. البته شاهد بداخلاقی ها و رواج تهمت‌ها هستیم و انتخابات می‌تواند شدت این تهمت‌ها را افزایش دهد.
وی در ادامه افزود: اگر ارزش های اخلاقی در جامعه حاکم شود، دیگر شاهد این تهمت‌ها و توهین ها نخواهیم بود. پیامبر اسلام فرموده است که برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شده است. جامعه باید به این باور و اعتقاد برسد که اگر تهمت و افترایی زده باید در محکمه الهی به آن پاسخ دهد. اگر جامعه به این باور برسد در رفتار و گفتار خود با احتیاط عمل می‌کند. اخلاق به معنای باور به این مساله است که هر کسی در مقابل رفتار و گفتار خود مسئولیت دارد.
این عضو هیات رئیسه خانه احزاب راه حل مقابله با تهمت‌ها و افتراها را بی توجهی جامعه به مشابهات و افتراها دانست و گفت:‌ قرآن هم تاکید می‌کند که اخبار پس از تحقیق پذیرفته شود، بنابراین جامعه نباید به سادگی هر خبری را پذیرا بود. در یک جامعه تحقیقی، شایعات و افتراها جایی ندارند اما در یک جامعه تبلیغی این شایعات بازار داغی خواهند داشت.
مرتضوی کیاسری در پایان اظهار کرد: دکتر شریعتی می‌گوید که شایعه را منافق می سازد و احمق‌ها آن را پذیرا می شوند. اگر جامعه بدون دلیل و مدرک شایعه ها را نپذیرند و دنبال تحقیق درباره صحت اخبار باشند، تهمت زنندگان منزوی خواهند شد. جامعه ای که دنبال تحقیق درباره اخبار باشد، به راحتی فریب شایعات و اتهامات را نمی خورد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها