توکلی: اکثر ایرادات قراردادهای جدید نفتی باقی مانده

کد خبر: 552303

نماینده سابق مجلس با اشاره به برگزاری جلسه ۵ ساعته منتقدان قرادادهای جدید نفتی، گفت: با وجود چند اصلاح در متن این قراردادها، اما همچنان وزارت نفت رویکرد استفاده از ظرفیت خارجی‌ها و بی توجهی به ظرفیتهای داخلی را دنبال می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: احمد توکلی با اشاره به تصویب متن اصلاح شده قراردادهای جدید نفتی از سوی هیئت دولت در چهارشنبه‌ گذشته اظهار کرد: امروز صبح جلسه‌ای 5 ساعته با حضور منتقدان قراردادهای جدید نفتی برگزار شد که آنرا طی دو روز آینده به صورت کتبی به اطلاع سران سه قوه و همچنین نمایندگان مردم در مجلس می‌رسانیم.
وی با اشاره اجمالی به مسائل مطرح شده در این جلسه، تصریح کرد: محور اصلی انتقادات رویکرد وزارت نفت است که اساس آن سپردن کار به خارجی‌هاست.
وی با تاکید بر این‌که این رویکرد ظرفیتهای داخلی کشور را از کار می‌اندازد،‌ ادامه داد: با آن‌که دولت و وزارت نفت روی قراردادهای جدید نفتی کار کرده‌اند اما اکثر ایرادات قبلی وارد شده به این قراردادها باقی مانده است.
نماینده سابق مجلس اظهار کرد: تنها سه، چهار ایراد از سوی وزارت نفت اصلاح شده ولی همچنان رویکرد این وزارتخانه اصرار بر نادیده گرفتن ظرفیتهای داخلی و استفاده از خارجی‌هاست، در حالی که باید روش همکاری با خارجی‌ها خرید خدمت بوده و مدیریت در دست ایرانی‌ها باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها