غدیر یعنی زندگی بدون امامت ممکن نیست

کد خبر: 568280

خطیب جمعه قوچان گفت: غدیر یعنی زندگی بدون امامت ممکن نیست.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قوچان در مصلای قبای این شهرستان با تأکید بر اینکه حق امیرالمؤمنین بر ما مثل حق پدر بر فرزند است طبق فرمایشات رسول گرامی اسلام (ص)، اظهار داشت: حق وجود نازنین علی(ع) بر مسلمین جهان این وجه را دارد.
وی با بیان اینکه هدف از خلق آدمی حضور در این جهان برای رسیدن به آرامش است، گفت: مکتب شیعه این را ترسیم می‌کند که یک انسان به این دنیا آمده و خدا او را خلق کرده تا به آرامش برسد و بدترین و مرگ‌بارترین موضوع چه در بحث معنویت و چه در بحث جان و بدن‌های معمولی ما استرس و اضطراب است.
امام‌ جمعه قوچان با تأکید بر اینکه در دنیای مدرنیزه امروز از نظر کسب اطلاعات همه‌چیز فراهم‌شده و روزی انسان آرزوی جستجو در اعماق دریا و پرواز در آسمان‌ها را داشت اما امروز صدا و تصویرش در عرض چند ثانیه به همه‌جا می‌رسد، تصریح کرد: با فنّاوری محقق شده و به همه‌چیز دسترسی پیدا کرده‌ایم، اما سؤال اینجاست آیا آرامش آمده است.
دستجردی یادآور شد: اینترنت و فضای مجازی موبایل آمده تا ارتباطات را آسان‌تر کند اما آرامش را گرفته است و عید غدیر باید اینجا معنای خودش را پیدا کند که خداوند تبارک‌وتعالی برای رسیدن به آرامش عقل و اولیای الهی را برای انسان قرار داده است.
وی عقل را پیامبر درونی دانست که در مورد کلیات تدبیر می‌دهد و برای پیدا کردن جزئیات باید به اولیای الهی و امامان معصوم مراجعه کنیم و تصریح کرد: خداوند بهترین، عالم‌ترین، دلسوزترین و پاک‌ترین انسان‌ها را به‌عنوان امام فرستاده تا ما در سایه‌سار آن‌ها به آرامش برسیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با اشاره به اینکه امتداد غدیر این است که چقدر در زندگی خود به سراغ امامان رفته و چه میزان از مسائل زندگی را با امام همراه بودیم، بیان کرد: اینکه در بیابان بی‌آب‌وعلف بر سر حضرت علی (ع) عمامه می‌گذارند دلیلش این‌ است که به عالم بفهمانند زندگی بدون امامت ممکن نیست.
دستجردی با یادآوری اینکه در روز قیامت هر انسانی که در صحرای محشر حاضر می‌شود زیر چتر امام خود قرار می‌گیرد، عنوان کرد: پیشرفت و فناوری نتوانسته انسان را آرام کند و جامعه نیاز به آرامش دارد، پس با پیروی از امام معصوم و قرار دادن آن به‌ عنوان هسته مرکزی در زندگی به آرامش می‌رسیم.
وی با بیان اینکه علما به فکر جامعه هستند تا بتوانند هدایتگری خوبی داشته باشند، گفت: مقام معظم رهبری اخیراً نکته انقلابی بودن و انقلابی ماندن را خیلی تأکید می‌کنند و غدیر همین انقلابی بودن و انقلابی ماندن و حکومت را به حکومت الهی تبدیل کردن است.
خطیب جمعه قوچان با اشاره به شاخص‌های انقلابی بودن از دیدگاه مقام معظم رهبری، بیان کرد: پایبندی به مبانی و ارزش‌های انقلابی و اسلامی، مراقبت از آرمان‌های انقلاب و امت، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و تقوای دینی و سیاسی از شاخصه‌های انقلابی بودن است.
دستجردی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و یادآوری اینکه امروز ایران به‌عنوان یک شاخص در دنیا مطرح است، تأکید کرد: امروز باید ابهتمان را با فرزندان انقلابی‌مان، فراهم کردن تجهیزات نظامی و به خانواده معظم شهدا توجه نشان دهیم و در جامعه‌ای که به تعبیر مقام معظم رهبری شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود وجود دارد باید همیشه آمادگی نظامی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه و مدرسه جای سیاسی بازی نیست، گفت: سیاست و مبانی آن باید مطرح و بصیرت افزایی شود اما بنا نیست سیاست‌بازی کنیم و الحمدالله فرماندار و نماینده هم این را توصیه می‌کنند و این همگرایی موجب توسعه شهر شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها