عباسی: مذاکرات هسته‌ای از اول اشتباه بود

کد خبر: 626521

رئیس مرکز بررسی‌ دکترینال امنیت بدون مرز گفت: دولت امروزه شعار «ما می‌توانیم» را نادیده گرفته و دل‌خوش به برجام است، برجامی که تنها دستاورد آن برای کشور یک هواپیما بوده و این هواپیما آنقدر برای مسؤولان ما شادی‌آور بوده است که با آن عکس‌های یادگاری می‌گیرند و با پرواز بر آسمان مشهد آن را به طواف می‌برند

خبرگزاری فارس: حسن عباسی شامگاه گذشته در جمع دانشجویان بیرجندی با بیان اینکه فرزندان و خانواده‌های مسؤولان نباید تا زمانی که مسؤولیتی در نظام و انقلاب دارند در خارج از کشور زندگی کنند، اظهار داشت: نظام و انقلاب از این ضعف و شکاف در قانون ضربات سختی خورده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه تعدادی از مسؤولان ما از این شکاف و ضعف قانون استفاده کرده‌اند و پس از پایان مسؤولیتشان به کشورهای خارجی مهاجرت و یا پناهده می‌شوند، افزود: همانند آنچه در گذشته توسط خاوری رئیس بانک مرکزی صورت گرفت و با کلی از پول بیت‌المال فراری و به کشور کانادا پناهنده شد.

عباسی تأکید کرد: ما باید از سکونت و زندگی خانواده مسؤولان در خارج از کشور جلوگیری کنیم و این باید در مجلس قانون شود.

رئیس مرکز بررسی‌ دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه امروزه تعدادی از مسؤولان کشور برای ادامه تحصیل و دریافت مدارک فوق‌ لیسانس و دکتری به خارج از کشور می‌روند، افزود: تحصیل مسؤولان کشوری در کشورهای خارجی جز به خطر انداختن امنیت کشور سودی ندارد.

عباسی با بیان اینکه ملاقات و دیدار 82 رئیس‌ جمهور با رهبری انقلاب نشانه‌ای از عظمت و جایگاه انقلاب در جهان است، اظهار داشت: امروزه کشورهای جهان به جایگاه و نقش ایران در جهان و منطقه پی برده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت‌مردان ما در این سه سال تمام توجه‌شان را معطوف به مذاکرات و برجام کرده‌اند، افزود: اگر دولت این فرصت و وقت را صرف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌کرد به‌ مراتب جایگاه بهتری در جهان داشتیم.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز تأکید کرد: مذاکرات هسته‌ای از اول اشتباه بوده و تا الان تقریباً هیچ‌ چیزی از این توافق نصیب ایران نشده است.

عباسی ادامه داد: تنها راه مقابله با دولت‌های غربی و آمریکا، تکیه‌ بر جوانان و دانش داخلی است و راه برون‌رفت ما از این رکود روی آوردن به اقتصاد بسته و اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد جهان بیش از 60 تریلیون بدهی دارد که یک‌ سوم آن مربوط به اقتصاد آمریکا است، گفت: متأسفانه عده‌ای تنها راه برون‌رفت اقتصاد ایران را از رکود در رابطه با آمریکا می‌دانند در حالی آمریکا خود یکی بدهکارترین کشورهای جهان است.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: آمریکا در حالی با دلار به جهان آقایی و سروری می‌کند که دلار امروزه بدون پشتوانه عرضه می‌شود و اگر ملت‌ها می‌خواهند از زیر سایه دلار بیرون آیند باید به دنبال حذف دلار در معاملات خود کنند.

عباسی با بیان اینکه کشور ما با تکیه‌ بر دانش و توان خود می‌تواند به جایگاه خوبی در جهان برسد، افزود: متأسفانه دولت امروزه شعار «ما می‌توانیم» را نادیده گرفته و دل‌خوش به برجام است، برجامی که تنها دستاورد آن برای کشور یک هواپیما بوده و این هواپیما آنقدر برای مسؤولان ما شادی‌آور بوده است که با آن عکس‌های یادگاری می‌گیرند و با پرواز بر آسمان مشهد آن را به طواف می‌برند.

وی ادامه داد: کشوری که توان ساخت موشک بالستیک را دارد می‌تواند هواپیما و خودرو تولید کند به‌شرط اینکه خودمان را باور کنیم و به جوانانمان میدان دهیم.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز تأکید کرد: اگر دولت یک‌سوم پولی را که برای خرید 100 هواپیما می‌خواهد هزینه کند به مراکز علمی و دانشگاهی کشور اختصاص دهد قطعاً خواهیم توانست در 10 سال آینده هواپیما تولید کنیم.

بر اساس این گزارش، این سخنرانی با وجود کسب مجوز برای برگزاری مراسم در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، به دلیل فشار از سوی مسؤولان وزارت بهداشت به مسؤولان دانشگاه لغو شد و در سالن غدیر بیرجند برگزار شد که با استقبال گسترده مردم بیرجند برگزار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها