منع ورود افراد مسئله‌دار به شوراها

کد خبر: 649939

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان بوشهر گفت: هیئت‌های نظارت در راستای افزایش اعتماد عمومی، مانع ورود افراد مسئله‌دار به شوراها می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان بوشهر گفت: هیئت‌های نظارت در راستای افزایش اعتماد عمومی، مانع ورود افراد مسئله‌دار به شوراها می‌شوند.
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر، با اشاره به روند نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراها، اظهار داشت: ملاک اولیه و اصلی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها برای بررسی صلاحیت کاندیداها، استعلام از مراجع چهارگانه است.

وی افزود: علاوه بر استفاده از نظرات مراجع چهار‌گانه (قوه‌‌ قضائیه، ناجا، وزارت اطلاعات، ثبت احوال) به منظور تأیید صلاحیت کاندیداها، هیئت‌های نظارت از طریق هیئت‌های اجرایی در صورتی که گزارشی در مورد یک کاندیدا به هیئت‌های نظارت ارجاع شود، به آن رسیدگی می‌کنند. عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان بوشهر با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید باعث افزایش اعتماد عمومی مردم شود، تصریح کرد: هیئت‌های نظارت در راستای افزایش اعتماد عمومی، مانع ورود افراد مسئله‌دار به شوراها می‌شوند تا زمینه اعتماد عمومی محقق شود. حجت‌الاسلام خدری درباره معیارها و ملاک کاندیداهای شوراها، تأکید کرد: سلامت نفس افراد، یکی از ملاک‌های تأیید صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستاست و این موضوع باید به گونه‌ای باشد که اعضای شوراهای شهر در مسیر انجام وظیفه خود در شوراها سبب سلب اعتماد عمومی مردم نشوند. وی با بیان اینکه التزام عملی به قانون اساسی و ولایت‌فقیه و نیز اعتقاد به ارزش‌های انقلاب و نظام باید در کاندیداهای شوراهای شهر و روستا محرز شود، اظهار داشت: افراد کاردان، فنی و اشخاصی که با خدمات و مدیریت شهری آشنایی دارند و به مشکلات شهری نیز واقف هستند، باید برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندیدا شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها