ضرورت وحدت در جریان انقلابی

کد خبر: 652748

خداوند متعال بر درجات امام (ره) بیفزاید که می‌فرمود: «وحدت» از جنود الله و «تفرقه» از جنود شیطان است.

روزنامه جوان: خداوند متعال بر درجات امام (ره) بیفزاید که می‌فرمود: «وحدت» از جنود الله و «تفرقه» از جنود شیطان است. معنای این سخن آن است که در میان مؤمنین، هرکس در مسیر وحدت قدم بردارد، کاری الهی می‌کند و هرکس به دنبال تفرقه و جدایی میان مؤمنین از یکدیگر باشد، کاری شیطانی انجام می‌دهد. توحید محوری منطق این نگاه و اعتقاد است.
آیاتی، چون «انما المومنون اخوه» و «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا»، تصریح بر این نگاه توحید محور دارد. دلیل اصلی تمامی شکست‌ها، ناکامی‌ها و مشکلات مومنین در طول تاریخ به ضعف وحدت میان آنان بر‌می‌گردد. مسلمانان با یک جمعیت بیش از یک میلیارد و نیم به دلیل گرفتار شدن به تفرقه و دوری از وحدت، در بدترین شرایط به سر می‌برند. در بدترین شرایط حاکم بر جهان اسلام، انقلاب اسلامی با هویت دینی در ایران به پیروزی رسید. حضرت امام (ره) وحدت کلمه را رمز پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی معرفی کردند و همواره بر حفظ آن تأکید داشتند. یکی از تأکیدهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ۲۷ سال گذشته، حفظ وحدت در سطوح مختلف بوده است. اکنون به دلیل شرایط انقلاب و کشور، وحدت در جریان انقلابی و ارزشی، به یک ضرورت با اولویت اول برای حل مشکلات و شتاب بخشی به حرکت انقلاب برای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تبدیل شده است. انقلاب و نظام اسلامی در شرایط جنگ احزاب قرار دارد. تمام قوای شیطانی برای متوقف ساختن حرکت انقلاب اسلامی به اجماع رسیده است و جبهه‌ای واحد و منسجم تشکیل داده‌اند.

جبهه شیاطین، رمز پیروزی خود بر جبهه مؤمنین و نیروهای اصیل انقلابی را، فقط و فقط در پرتو تفرقه انداختن در میان آنان می‌داند. در چنین شرایطی، تلاش هوشمندانه برای ایجاد، حفظ و ارتقای وحدت میان جریان مؤمن انقلابی یک ضرورت همیشگی و مستمر است. وقتی آل سعود به عنوان سردمدار و پرچمدار تفکر وهابی، با رژیم صهیونیستی و منافقین به صورت آشکارا برای مقابله با انقلاب اسلامی به وحدت می‌رسد و ارتباط برقرار می‌نماید، با چه منطقی در داخل کشور، هر چند با ادعای پیروی از ولایت، تحت یک عنوان جمع می‌شوند و با تحریف و تضعیف دیگران که آنان هم مدعی پیروی ولایت هستند، به سایش یکدیگر می‌پردازند. بخشی از نیروهای انقلابی در کشور، اولویت‌شان کشمکش بین خودشان شده، در حالی که اگر نیک بیندیشند، متوجه خواهند شد که اولویت‌های امروز چیزهای دیگر است. اکنون کارهای بزرگی بر زمین مانده و انقلابیون، فقط و فقط در پرتو وحدت، همدلی و هم‌افزایی می‌توانند آن کارهای بزرگ را به سرانجام رسانند. انقلابیون واقعی، آن کسانی هستند که به این کارهای بزرگ بیندیشند و برای به نتیجه رساندن این کارها، استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور را در پرتو وحدت همه نیروهای انقلابی، یک تکلیف شرعی تلقی کنند. امروز تکلیف ما در ایجاد وحدت و دوری از تفرقه است. منطق این تکلیف روشن است. بدون وحدت جریان انقلابی، نمی‌توان مردم را در صفوف واحد و به صورت یکپارچه و منسجم پشت سر ولایت به حرکت درآورد. این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد، باید جدی گرفت. مقدمه پشتیبانی مردم از ولایت، وحدت آنان است. شرط لازم برای وحدت مردم و حرکت در مسیر ولایت و نصرت ولی، وحدت نیروهای انقلابی است. مگر می‌توان با وجود تفرقه میان نیروهای انقلابی با اسم‌ها و عنوان‌های مختلف، و اینکه هر گروهی گروه دیگر را قبول نداشته باشد، انتظار داشت که مردم یکپارچه در مسیر انقلاب باشند و منویات رهبری را پیاده نمایند. تفرقه میان جامعه، از تفرقه میان خواص، احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های گوناگون سیاسی سرچشمه می‌گیرد. اگر در شرایط کنونی، همه جریان‌ها، احزاب و گروه‌ها را نمی‌توان متحد و منسجم ساخت، آنان که انقلابی، ارزشی، ولایی و حزب‌اللهی هستند، با چه توجیهی وحدت را بر‌نمی‌تابند و تکروی را بر حرکت جمعی ترجیح می‌دهند. باید همه نیروهای انقلابی بدانند که: ۱ - با وحدت میان آنان می‌توان انقلاب اسلامی را که در میانه راه قرار دارد، به آرمان‌ها و اهدافش نزدیک کرد و آن‌ها را تحقق بخشید. ۲ - با وحدت میان نیروهای انقلابی می‌توان مشکلات اقتصادی را با پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی حل کرد. ۳ - با وحدت میان نیروهای انقلابی می‌توان کارآمدی نظام را بالا برد. ۴ - با وحدت میان نیروهای انقلابی می‌توان فساد، تبعیض و بی‌عدالتی را در کشور ریشه‌کن کرد. ۵ - با وحدت نیروهای انقلاب می‌توان تمدن اسلامی را تحقق بخشید. ۶ - با وحدت نیروهای انقلابی می‌توان استقلال و عزت ملی را حفظ کرد. ۷ - با وحدت نیروهای انقلاب می‌توان اقتدار ملی را روز‌افزون کرد و توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی ساخت.

۸ - با وحدت میان نیروهای انقلابی می‌توان قدرت و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی را توسعه داد و تحکیم نمود.

آری در پرتو وحدت جریان انقلابی، می‌توان با حرکت بر مدار ولایت، آرمان‌های بزرگ حضرت امام (ره) را تحقق بخشید و ایران اسلامی را به یک الگوی تمام عیار برای تمامی مسلمانان و عدالت‌خواهان و حق‌طلبان تبدیل کرد. اما باید نگران بود که اگر در مسیر وحدت گام بر‌نداریم، نه تن‌ها آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند، بلکه آثار و پیامد‌های نکبت بار و شوم تفرقه، گریبانگیرمان خواهد شد، پیامدهایی، چون قدرت‌یابی جریان غیرانقلابی و توفیق دشمن در پروژه نفوذ و در نهایت انزوای جریان انقلابی و... به طور قطع هر یک از افراد، گروه‌ها و تشکل‌های انقلابی که در مسیر وحدت گام برندارد، در قبال چنین پیامدهایی مسئول خواهد بود. در پایان باید بدانیم تفرقه‌ای که از جنود شیطان است، ریشه در تمایلات نفسانی، منفعت‌گرایی فردی و قبیله‌ای، قدرت‌طلبی، خود‌برتر‌پنداری و خودشیفتگی، بی‌بصیرتی و نداشتن نگاه صحیح آرمان‌گرایی توأم با واقع‌بینی دارد. پیامبران الهی از تمامی این رذایل به دور بودند. بر همین اساس بود که حضرت امام می‌فرمودند: اگر تمامی ۱۲۴ هزار پیامبر خدا یکجا جمع شوند، با هم اختلاف نخواهند داشت. امید است که تلاش‌های وحدت‌گرایانه امروز در جریان انقلابی، به بار بنشیند و تا تحقق تمامی آرمان‌های انقلاب اسلامی، این تلاش‌ها که کاری الهی است تداوم یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها