تصمیم«آقاتقی» برای استفاده از «روحانی» در کابینه +تصاویر

کد خبر: 653520

اولین روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور با حاشیه‌های جالبی روبرو بود.

تصمیم«آقاتقی» برای استفاده از «روحانی» در کابینه +تصاویر
خبرگزاری تسنیم: اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور با حاشیه‌های جالبی روبرو بود.

پس از اعلام آغاز ثبت‌نام داوطلبان با دستور وزیر کشور، داوطلبانی که به گفته خودشان از صبح اول وقت منتظر باز شدن در ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور بودند با چهره‌های متفاوت در این ستاد حضور یافتد.

تصمیم«آقاتقی» برای استفاده از «روحانی» در کابینه

حسین عامری سیاهویی داوطلب 45 ساله بندرعباسی، حسین حسنی شهردار شوقان، محمد رافع بروجردی، دانشجوی بیکار رشته کارشناس ارشد تربیت‌بدنی، ابوالقاسم خاکی نگهبان کارخانه‌ای در میبد، جزو اولین افرادی بودند که با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کردند.

در میان این داوطلبان، ابولقاسم خاکی که نسبت به سایر داوطلبان از وزن بیشتری برخوردار بود، به خبرنگار ما گفت که روز گذشته از میبد به سمت تهران حرکت کرده و از ساعت 4 صبح منتظر آغاز ثبت‌نام بوده است. وی شعار خود را "یارانه بیشتر و طرح مسکن دلباز" اعلام کرد. این داوطلب افراد کابینه خود را دوستانش معرفی کرد و گفت تنها در صورتی که فردی سنگین وزن‌تر از او (بیش از 200 کیلو) در عرصه انتخابات حضور یابد، انصراف خواهد داد.

تصمیم«آقاتقی» برای استفاده از «روحانی» در کابینه

بازار وعده‌ها نیز در این بین داغ بود. یارانه 300 هزار تومانی، اعطای نصف کابینه به زنان، مسکن رایگان، برداشتن تحریم از جهان، استثمار کشورهای دیگر، ارائه گزارش هفتگی، باز بودن در منزل رئیس‌جمهور به روی مردم، به کارگیری سه میلیون بیکار در روند تصمیم‌گیری کشور از جمله وعده‌هایی بود که توسط برخی از داوطلبان مطرح شد.

نخستین داوطلب زن با نام "شعله حاج میرفتاح تبریزی" نیز در ساعات اولیه نسبت به ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام کرد. همراه وی به تسنیم گفت که میرفتاح می‌داند زنان طبق قانون کشور رئیس نمی‌شوند، اما شانس خود را امتحان می‌کند. اکرم آذرپناه از دیگر داوطلبان زنی بود که امروز نام‌نویسی کرد.

تصمیم«آقاتقی» برای استفاده از «روحانی» در کابینه

حضور برخی از داوطلبان در حالی که از "کراوات" در پوشش خود استفاده کرده بودند، از دیگر حاشیه‌های امروز ستاد انتخابات کشور بود. یکی از این افراد وقتی به دلیل همین پوشش مورد سوال خبرنگاری قرار گرفت، گفت: قانون، داشتن کراوات را منع نکرده است.

حضور پررنگ رسانه‌های داخلی و به خصوص خارجی به حدی بود که میز سالن کنفرانس ستاد انتخابات با لوگوی شبکه‌های مختلف خبری پوشانده شده بود. همین مسئله باعث شد مسئولان ستاد انتخابات از رسانه‌ها بخواهند لوگوهای خود را کنار بگذارند.

تصمیم«آقاتقی» برای استفاده از «روحانی» در کابینه

قطع سیستم صوت سالن کنفرانس، اعتراض یکی از داوطلبان را به همراه داشت. وی که قاسم شعله‌سعدی نام داشت، مدعی بود وزارت کشور درباره داوطلبان تبعیض‌آمیز رفتار می‌کند.

حضور شخصیت‌ها و چهره ها در اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری کمرنگ بود. از بین شخصیت‌های مطرح که گفته می‌شود قصد نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند، تنها سیدمصطفی میرسلیم امروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شد. وی که با پوشش و لباس کارگری در ستاد حضور یافت، علت این مسئله را کمک گرفتن از کارگران و تولیدکنندگان برای عبور از رکود در کشور اعلام کرد.

تصمیم«آقاتقی» برای استفاده از «روحانی» در کابینه

یکی دیگر از نکات جالب در اولین روز ثبت‌نام داوطلبان، حضور دو قلوهایی با نام "حسن و حسین سیدخانی" بود. یکی از این دوقلوها که به دلیل اینکه چند لحظه از برادر خود بزرگ‌تر بود، در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرد.

"آقا تقی" هم آمد. وی که اسم اصلی‌اش جواد گلپایگانی است، نویسنده، بازیگر و کارگردان است و به دلیل بازی در نقش "آقا تقی" در "سریال آئینه عبرت" معروف شده است. گلپایگانی شعار خود را رفع بیکاری و فساد اعلام کرد و گفت از روحانی در کابینه خود استفاده می‌کند.

تصمیم«آقاتقی» برای استفاده از «روحانی» در کابینه

ثبت‌نام یکی از لیدرهای تیم فوتبال تراکتورسازی نیز از حاشیه‌های اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری بود.

دهه هفتادی‌ها هم آمدند.امروز در ستاد انتخابات کشور علاوه بر چهره‌های متفاوت و میانسال، حضور داوطلبان کم سن نیز دیده شد. مریم ابراهیم‌وند متولد سال 1370، پیمان نظری متولد سال 1371، علی میبدی متولد سال 1375، فرید فرجی متولد سال 1378 به عنوان جوان‌ترین فرد از داوطلبانی بودند که آمادگی خود را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها