چهار دولت اخیر، مردم را نادیده گرفتند/ در دولت یازدهم ارز از ۲۹ هزار ریال به ۴۰ هزار ریال رسید

کد خبر: 654334

من با طرح کردن مسایل عمده مانند تورم وگرانی که در دیگر کشور‌ها با سرعت بسیار کم در حال رشد است سعی کردم که جوانان را به جای طرفداری از گروهها، احزاب واشخاص سیاسی به سمت دفاع از حقوق عامه مردم سوق بدهم.

سرویس سیاسی فردا؛ فریبا فرزانه: محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری، درباره اینکه مخالف وجود احزاب وگروههای سیاسی است، به خبرنگار «فردا» گفت: من مخالف احزاب وگروه‌ها نیستم؛ بلکه عملکردی که این گروه داشتند عملکرد خوبی نبوده است. بنده با طرح کردن مسایل عمده مانند تورم وگرانی که در دیگر کشور‌ها با سرعت بسیار کم در حال رشد است سعی کردم که جوانان را به جای طرفداری از گروهها، احزاب واشخاص سیاسی به سمت دفاع از حقوق عامه مردم سوق بدهم. فردا: با توجه به اینکه در دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری شما کمترین رای را کسب کردید، فکر می‌کنید دردور دوازدهم از این انتخابات شما پیروز می‌شوید؟
بستگی به نظر ملت دارد. من خودم را معرفی کردم وکتابم را هم دراین زمینه نوشتم وتعهد می‌کنم که به وعده هایی که می‌دهم عمل کنم. این دوره با دوره قبل فرق می‌کند؛ دراین دوره گروههای چپ وراست توانایی کمی در کسب رای مردم دارند. این مسیری که رفتم وعرایضی که داشتم هیچ معارض ومخالفی ندارد. در این دور، به همت شرکت مردم در انتخابات من موفق خواهم شد که عرایضم را به عرض مردم برسانم.
فردا: پس به صورت جدی وصددرصد در انتخابات شرکت می‌کنید؟
من شصت سال است که برای احقاق حقوق ملی شمشیر می‌زنم. شاید کسی رابا سابقه من کمتر پیدا کنید؛ بنابراین در همه امور جدی بودم کسانی که مطرح می‌کنند که دیگران جدی نیستند به نظرمن بایستی در گفته‌های خود تجدید نظر کنند.
فردا: با توجه به اینکه دردور گذشته صحبت‌های شما سمت وسوی مردمی داشت ودر مناظره‌ای که درتلوزیون داشتید به این مطلب اشاره کردید که دولت برای گذران امور کشور دست در جیب مردم می‌برد؛ با این وجود در رای گیری نتوانستید با اقبال مردمی روبرو شوید؛ دلایل عدم مواجهه با استقبال مردمی را در چه چیزی می‌بینید؟
دفاع ازحقوق ملت علت می‌خواهد؟ همه افراد کشورموظف ومکلف هستند که از حقوق عامه در مقابل حقوق خاصه دفاع کنند. این یک انگیزه عمومی است وشما هم قطع به یقین چنین کاری انجام می‌دهید.
فردا: یعنی کاندیدای دیگر از حقوق ملت دفاع نمی‌کردند؟
چهارتا دولت قبلی که آمدند ازحقوق عامه دفاع نکردند بلکه هر چهار دولت در هشت سال ریاست جمهوری خود سر افکنده رفتند. مثلا آن جمله‌ای که بنده عرض کردم این بود که عرض هزارو پانصد ریالی در انتهای دولت هاشمی چهارهزارو پانصد ریال شد ودر ابتدای ریاست جمهوری آقای خاتمی چهارهزاروپانصد ریال بود که بعد‌ها به نه هزار ریال رسید. در دولت نهم ودهم به سی هزار ریال افزایش پیدا کرد. این‌ها همه نمود دست کردن در جیب فقرا است.
استرالیا بیست وپنج ساله که اعلام می‌کند ما هیچ تورمی نداریم؛ آیا این دولت با دولت ما قابل مقایسه است؟ درابتدای همین دولت یازدهم ارز روی بیست ونه هزار ریال تا سی ویک هزار ریال بود که هم اکنون این رقم به چهل هزار ریا ل. رسیده است؛ این‌ها دفاع ازحقوق ملت است؟ قطعا نیست. بنده با طرح کردن مسایل عمده سعی کردم که شما جوانان به جای طرفداری از گروهها، احزاب واشخاص سیاسی از حقوق عامه مردم دفاع کنید.
فردا: شما مخالف وجود احزاب واشخاص سیاسی هستید؟
من مخالف احزاب وگروه‌ها نیستم؛ درراستای عملکردی که داشتند این مطلب را عنوان کردم. پیداست که شما مسایل سیاسی واجتماعی مردم را با اشخاص وگروه‌ها مساوی می‌دانید درصورتیکه من مساوی نمی‌بینم.
فردا: اگررئیس جمهور شوید راهکار‌ها و برنامه‌های شما درمبارزه با رانت خواری وپول شویی، چگونه خواهد بود؟
برای این کارمن کتابی نوشتم که عنوان آن تبارشناسی دولت ورنج‌های ملت است. در این کتاب درباره این موارد مفصل توضیح دادم. امیدوارم که کتاب را بخوانید ومتوجه راهکار‌ها شوید.
فردا: به طورخلاصه ومشخص به سوال من در زمینه مبارزه با پول شویی ورانت خواری پاسخ می‌دهید؟
تمام مطالب را خدمت شما عرض کردم. شما می‌خواهید که دریک جمله کشور را اداره کنید که این شدنی نیست. بایستی که حوصله کنید واین کتاب را مطالعه کنید. راهکارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دفاع فردی وشخصی، آزادی وحقوق اقتصادی عامه مردم مورد اشاره واقع شده ویک کتاب مفصلی است.
فردا: از دیدگاه شما هم اکنون مهمترین مسئله کشوروجامعه ما چه مسئله‌ای است؟
اشتغال جوانان مهمترین مسئله تلقی می‌شود. امیدوارهستم که حقایق اجتماعی را نسبت به مسایل سیاسی با یک دل روشن دریابیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها