مردان انقلابی وسط میدان‌اند و فقط شعار نمی‌دهند

کد خبر: 658987

قالیباف طی این ۱۰ سال ۲ هدف اساسی را دنبال کرده است. اول مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به روش مردمی. دوم رفع علل اصلی آسیب.

سرویس سیاسی فردا؛ محسن مهدیان: مردان انقلابی وسط میدان اند و فقط شعار نمی‌دهند. هرجا احساس کنند بار انقلاب روی زمین است احساس تکلیف کرده و مثل یک مجاهد وارد می‌شوند. مجاهد انقلابی کسی است که برایش فرق نکند در میدان جنگ مستقیم با دشمن است یا مقابله با دشمنی غیرمستقیم در دروازه غار و شوش و هرندی و .... قالیباف یک شعار ساده دارد؛ «هر چه وعده دادم، عمل کردم.»
بیشتر بخوانید: تفاوت مدیر تکنوکرات با مدیر جهادی در چیست؟
اما کدام وعده و کدام مسوولیت؟ بحث وظایف شهرداری به کنار، مجاهد را باید جایی تحلیل کرد که داوطلبانه و خودجوش وارد میدان می‌شود؛ و تکلیف اخلاقی و انسانی و انقلابی اش اجازه نمی‌دهد بی تفاوت بماند. مبارزه با آسیب اجتماعی یک نمونه است.
فیلم قالیباف به ساکنان مناطق محروم چه قولی داد؟ را اینجا ببینید
رهبرانقلاب فرمودند: در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ۲۰ سال در انقلاب عقبیم. ۱۱ دستگاه در تهران مسوول رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی اند و شهرداری هیچ مسئولیتی ندارد. اما به جهت انسانی و اسلامی منتظر نمی‌ماند. ده‌ها طرح برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در تهران اجرا شد و بنا بر آمار تنها در یک مورد، هرمعتاد روزانه ۸ هزار تومان هزینه برای شهرداری ایجاد کرده است. اما چاره‌ای نیست؛ پای حفاظت از انسان و انسانیت در میان است و صیانت از جامعه اسلامی. اما این همه ماجرا نیست. نحوه مقابله با این آسیب‌ها مهمتراست. قالیباف طی این ۱۰ سال ۲ هدف اساسی را دنبال کرده است. ۱. مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به روش مردمی. با همین هدف نهادهای مردم نهاد را تقویت کرده است. ۲. دوم رفع علل اصلی آسیب، مثل اشتغال زایی و مهارت آفرینی برای مددجو‌ها و آسیب پذیر‌ها نمونه اش مدارس کودک کار، طرح بهاران و مامن کارتن خواب‌ها و حمایت از زنان سرپرست خانوار و گروه‌های جهادی مقابله با فقر و آسیب و اعتیاد. خودش چنین می‌گوید: مقابله با آسیب اجتماعی قهرمان نمی‌خواهد، خدمتگزار میدان می‌خواهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها